چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

مدیریت تربیت بدنی دانشگاه برگزار می‌کند؛

دوچرخه سواری دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زنگ ورزش

مفدا ورزش 5

به همت مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در راستای توسعه ورزش همگانی، دانشجویان دختر دانشگاه روزهای فرد در زنگ ورزش دوچرخه سواری می‌کنند.

به گزارش مفدامشهد، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای اجرای برنامه عملیاتی، توسعه ورزش همگانی (زنگ ورزش) شش ماهه اول سال ۹۸ در روزهای فرد از ساعت ۱۷ الی ۱۹ فعالیت دوچرخه سواری ویژه دانشجویان دختر را  برگزار می‌کند.

"سید محسن فتح آبادی" معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در این رابطه گفت: مدیریت تربیت بدنی از سال ۱۳۸۴ با تهیه ۶۰ دستگاه دوچرخه ورزش دوچرخه سواری را در محیط خوابگاه پردیس آغاز نمود.

وی افزود: به طور کلی فعالیت‌های ورزشی هوازی برای بهبود و سلامت قلب و عروق و دستگاه تنفسی و سیستم‌های متابولیکی بدن بسیار مفیدند. اصلی‌ترین ویژگی دوچرخه‌سواری تاثیر بر متابولیسم اسیدهای چرب و تا حدودی کربوهیدرات‌ها است. در حین این فعالیت مصرف اکسیژن افزایش پیدا می‌کند و انرِژی مصرفی را بالا می‌برد و همین امر تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش وزن و بهبود سازگاری‌ها هورمونی برای کنترل وضعیت فشار و قند خون دارد. در واقع این تاثیرات با تاثیرات فعالیتی مثل دویدن برابری می‌کند. دوچرخه‌سواری در بهبود فشار خون، جلوگیری از بیماری‌های عروق کرونر از طریق کنترل کلسترول و قند خون، کنترل وزن و وضعیت متابولیکی بدن موثر است.

فتح آبادی خاطرنشان کرد: از آنجا که در تمرینات دوچرخه‌سواری کنترل و عدم تحمل وزن وجود دارد، فعالیت مناسبی برای افرادی است که وزن بالایی دارند و انجام برخی ورزش‌ها فشار زیادی به مفاصل شان وارد می‌کند. دوچرخه‌سواری وزن را تحمل می‌کند و به تقویت عضلات کمک می‌کند و برای زنان باردار، افراد سالمند، کسانی که درصد چربی بالایی دارند و یا دچار محدودیت‌های حرکتی هستند توصیه می‌شود، البته کسی که این فعالیت را انجام می‌دهد باید با توجه به هدفی که از این ورزش دارد، شدت و مدت مناسبی را برای آن در نظر بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: شدت را معمولا با ضربان قلب اندازه می‌گیرند. اگر کسی برای بهبود ظرفیت قلبی – عروقی، قلبی – تنفسی، کاهش کلسترول ، قند و فشار خون دوچرخه‌سواری می‌کند، باید شدت تمرینات را بین ۶۵ تا ۷۵ درصد ضربان قلب بیشنیه خود قرار دهد؛ به این صورت که عدد ۲۲۰ را منهای سن خود کرده و ۶۵ تا ۷۵ درصد عدد به دست آمده را حساب کند و شدت فعالیت را به همان میزان قرار دهد و زمان را هم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در نظر بگیرد. اما اگر شخص برای کاهش وزن این کار را انجام می‌دهد بهتر است شدت را بین ۵۵ تا ۶۵ درصد ضربان قلب بیشینه در نظر بگیرد و در مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به فعالیت بپردازد.

علاقمندان جهت شرکت در فعالیت مذکور با در دست داشتن کارت دانشجویی در ساعات مذکور به مدیریت تربیت بدنی مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.