دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

چگونه خوشحال باشیم؟

هورمون شادی

گذراندن ۳۰ دقیقه یا بیشتر در یک فضای سبز و طبیعت می‌تواند فشارخون و احساس افسردگی را در شما کاهش دهد.

به گزارش مفدا گیلان و به نقل از ایسنا، دنیای امروز پر از استرس و اضطراب است، پس در چنین دنیایی باید بیاموزیم که چگونه خوشحال شویم و چه چیزهایی می‌تواند زندگی ما را شاد و آرام کند. اینکه در زندگی چگونه به آرامش برسیم، بسیار مهم است.

ملاقات با دوستان

انسان‌ها موجودات اجتماعی هستند و داشتن دوستان نزدیک می‌تواند به خوشحال‌تر بودن آن‌ها بسیار کمک کند. دلتان برای چه کسی تنگ شده است؟ با او تماس بگیرید و صحبت کنید یا به بیرون بروید و اوقات خوشی را داشته باشید. در دوران بزرگسالی بسیار دشوار است که دوستان جدید پیدا کنیم. اما این بدان معنی نیست که چه تعداد دوست داریم، مهم رابطه‌ای است که با آن‌ها داریم هر چند تعدادشان کم باشد.

برنامه‌ریزی هفتگی

احساس خستگی می‌کنید؟ برای آخر هفته برنامه‌ریزی کنید که به بیرون بروید، خرید کنید یا هرکاری که از آن لذت می‌برید. ممکن است به همه آنها نرسید اما برنامه‌ریزی ذهن شما را آزاد می‌کند.

موبایل خود را کنار بگذارید

تمامی وسایل الکترونیکی خود را حداقل برای یک ساعت در هفته کنار بگذارید. آن‌ها همیشه برای شما هستند، پس آنها را حتی برای مدتی کوتاه کنار بگذارید. اگر برای مدت طولانی است که این کار را نکرده‌اید احتمالاً حس عجیبی خواهید داشت و تفاوت آن را حتماً احساس می‌کنید. آن‌ها را کنار بگذارید و ذهنتان را آزاد کنید، کتاب بخوانید یا به یک پیاده‌روی بروید و به اطرافتان توجه کنید و اجتماعی باشید.

به طبیعت بروید

گذراندن ۳۰ دقیقه یا بیشتر در یک فضای سبز و طبیعت می‌تواند فشارخون و احساس افسردگی را در شما کاهش دهد. این فضای سبز می‌تواند هر مکانی باشد از پارک نزدیک محل سکونت گرفته تا حیاط خانه و حتی جنگل، مکانی که کمی طبیعت و هوای تازه داشته باشد. می‌توانید با اضافه کردن چند حرکت نرمشی و ورزشی به سلامت بدنتان نیز کمک کنید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.