شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

با حضور مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت؛

نخستین کارگاه آموزشی بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک آغاز شد

کارگاه آموزشی بازی های فکری

نخستین کارگاه آموزشی سه روزه بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک ویژه دبیران مناطق دهگانه تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسؤولان ورزش‌های همگانی( آقایان) روز شنبه ۱۲ مرداد ماه با حضور رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت آغاز شد.

به گزارش مفدا، این کارگاه آموزشی با هدف اشاعه بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک در میان دانشجویان علوم پزشکی و آشنایی با مقررات، قوانین و فواید این بازی‌ها طی مدت سه روز طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ مرداد ماه برای مسؤولان ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی ( آقایان)‌ و همچنین دبیران مناطق دهگانه تربیت بدنی دانشگاه‌ها زیر نظر مدرسان مجرب در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

در روز نخست این کارگاه سه روزه آموزشی، آموزش مقررات و قوانین رشته دومینو در دو نوبت صبح و عصر توسط فاطمه به‌جامه عضو کمیته دومینو فدراسیون ورزش‌های همگانی، محمد حیدری و مینو قاسمی انجام می‌شود و در روز دوم بازی‌های رومیزی از جمله مکعب روبیک، دوز و LOA آموزش داده می‌شود و در روز پایانی این کارگاه، مدرسان مربوطه در نوبت صبح به فراگیری قوانین و مقررات رشته شطرنج تحلیلی و برق آسا و عصر به بررسی بازی‌های الکترونیک می‌پردازند.

در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی، دکترمحمد کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت گفت: بدون شک برگزاری این کارگاه‌های آموزشی سبب افزایش آگاهی و دانش مسؤولان ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک می‌شود و تصمیم بر آن شد که بازی‌های فکری و رایانه‌ای در آینده‌ای نزدیک جزو برنامه‌های عملیاتی دانشجویان علوم پزشکی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، آمادگی برای برگزاری نخستین دوره المپیاد بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی است که مقرر شده است این بازی‌های آذرماه به مناسبت روز دانشجو در ۵ رشته ورزشی برگزار شود.

کوشکی تصریح کرد: بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک سبب افزایش توانایی ذهنی، ارتقای قدرت تصمیم گیری و خلاقیت می‌شود از این رو در تلاش هستیم، بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک را در میان دانشجویان علوم پزشکی ترویج دهیم.

کوشکی گفت: یکی از رسالت‌ها و چشم‌اندازهای ما در اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، ایجاد ترغیب و افزایش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی به ورزش بویژه ورزش همگانی و همچنین بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک است که قطعا ترویج این بازی‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی و فضاهای دانشگاهی علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت، باعث افزایش قدرت فکر، تصمیم‌گیری، خلاقیت و توانایی ذهنی و هوش دانشجویان می‌شود.

همچنین در ادامه رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در جمع دبیران مناطق دهگانه تربیت بدنی و مسؤولان ورزش‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی دقایقی در خصوص اهمیت و فواید تحرک و ورزش در زندگی فردی و اجتماعی و نقش آن  در سلامت انسانها، مطالبی عنوان کرد.

وی خطاب به مسؤولان ورزش‌های همگانی و دبیران مناطق دهگانه تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: رسالت و مسؤولیت شما در دانشگاه‌ها، خطیر و سرنوشت‌ساز است. موضوع اهمیت ورزش بویژه در میان دانشجویان بر هیچ کس پوشیده نیست و شما عزیزان هر چقدر بتوانید فعالیت‌ها و ورزش‌های بدنی و ذهنی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی گسترش دهید، قطعا به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.

خدابنده لو اقدام اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک و توسعه این بازی‌ها در میان دانشجویان علوم پزشکی را ستودنی عنوان کرد و گفت: جای خوشحالی است که علاوه بر ترویج و گسترش ورزش‌های قهرمانی وهمگانی در وزارت بهداشت، در تلاش جهت گسترش بازی‌های فکری در  سطح دانشگاه‌ها هستید و اگر بتوان این بازی‌ها را در بین دانشجویان توسعه دهید، واقعا کار ارزشمندی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر چه بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک به رشد و پرورش فکر و خلاقیت کمک زیادی می‌کند اما از طرفی، تحرک را در بین افراد کاهش می‌دهد، که باید برای حل این مشکل راهکارهایی اندیشیده شود و تعادلی بین فعالیت‌های بدنی و فکری برقرار شود.

خدابنده لو گفت: باید بتوان شرایطی در فضاهای دانشگاهی فراهم کرد که بازی‌های فکری در میان دانشجویان توسعه یابد و دانشجویان بتوانند بخشی از اوقات فراغت خود را با این بازی‌ها پر کنند و ترویج بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک در خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند در غنی سازی اوفات فراغت و کمک به رشد فکری، افزایش خلاقیت و قدرت تصمیم‌گیری دانشجویان کمک کند. آمدن بازی‌های فکری در فضاهای خوابگاهی و افزایش انگیزه دانشجویان نسبت به این بازی‌ها، نشان از اهمیت این موضوع دارد که که بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک در میان دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک در ۱۵ سال اخیر در کشور به رشد قابل توجهی رسیده است و ما باید بتوانیم این بازی‌ها را در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت هدفمند گسترش دهیم و در راستای سیاست‌ها واهداف وزارت بهداشت، این بازی‌ها را در میان دانشجویان علوم پزشکی توسعه دهیم.

همچنین در ادامه این نشست، منتظری کارشناس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در جمع حاضرین در خصوص تاریخچه و اهمیت بازی‌های فکری و ورزش‌های الکترونیک دقایقی سخن گفت و بر لزوم توسعه این بازی‌ها در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.