سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

یک اثر جدی درباره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی؛

«فرزند صبح» بالاخره «فیلم» شد

فرزند صبح

رونمایی از نسخه بازتدوین شده بهروز افخمی از فیلم «فرزند صبح» نشان داد در تمام این سال‌ها، مدعای این کارگردان درباره نسخه اکران‌شده از این فیلم در جشنواره بیست‌ونهم فجر، برحق بوده‌است.

به گزار مفدا، سال 89 ، نسخه‌ای از فیلم «فرزند صبح»، بدون رضایت و نظارت بهروز افخمی، تدوین و به جشنواره بیست‌ونهم ارائه شد. افخمی چه قبل از تحویل فیلم به جشنواره و چه بعد از پذیرش آن برای بخش مسابقه، اعتراض خود را به انحای مختلف نسبت به نسخه آماده شده اعلام کرد و از کارگردانی فیلم اعلام برائت کرد اما همه حاضران در جلسه و کسانی که فیلم را دیده بودند، حرف‌هایش را قبول نکردند و مستقیم و غیرمستقیم گفتند که افخمی به خاطر اینکه فیلم درنیامده، بهانه‌تراشی کرده و با این اعتراض‌ها و جنجا ل‌ها خواسته تا مسولیت شکست فیلم ،که هزینه زیادی هم بابت تولیدش شده را نپذیرد.

بهروز افخمی هرچند براساس ویژگی شخصی خود کمی بیش از اندازه برای رساندن ایده‌ای که ۱۵ سال پیش در ذهن داشت، به پرده نقره‌ای سینما صبر پیشه کرد اما سرانجام توانست از غوره‌ای که مزاج خیلی از سینمادوستان را ترش کرده بود،‌ حلوایی شیرین بسازد.

«فرزند صبح» حالا فرزند خلف کارنامه کاری افخمی است. فیلمی که می‌توان آن را بعد از «شوکران»، کامل‌ترین و البته پخته‌ترین فیلم کارنامه افخمی دانست. «فرزند صبح» بهروز افخمی، حالا یک «فیلم» است که حتی می‌توان آن را دوست نداشت. می‌توان از نقاط ضعف و زاویه نگاه خالقش گلایه و ای‌کاش‌ها را درباره محتوا و ساختارش فهرست کرد اما دیگر یک پروژه هدر شده نیست.

سینمای ایران حالا یک اثر جدی درباره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران در کارنامه خود دارد که می‌توانیم به‌عنوان یک «فیلم» درباره ضعف و قوت آن گفتگو کنیم و این دستاورد ارزش این همه سال صبر را داشت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.