شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها:

ابزارهای نوین ارتباطی می‌تواند زبان مشترک متولیان فرهنگی با دانشجویان باشد

امیر للگانی در نشست اصفهان

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ورود فناوریی‌های نوین به جهان کنونی اطلاعات دنیا روز به روز در حال تغییر است و این امر تغییر در نگاه و دیدگاه های متولیان فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌طلبد. ابزارهای نوین ارتباطی و به ویژه فضای مجازی می‌تواند زبان مشترک متولیان فرهنگی با دانشجویان باشد.

به گزارش مفدا اصفهان، امیر للگانی صبح امروز شنبه ۲۱ مرداد ماه در آئین افتتاحیه سومین دوره «توسعه مهارت و توانمندی‌های» مدیران آموزشی و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: با ورود فناوریی‌های نوین به جهان کنونی اطلاعات دنیا روز به روز در حال تغییر است و این امر تغییر در نگاه و دیدگاه های متولیان فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌طلبد.

وی ادامه داد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم فناوری‌های ارتباطی وارد کشورمان شده و چنانچه در این عرصه منفعل باشیم موجب هدر رفتن فرصت‌ها و کاهش بسیاری از دستاوردها می‌شود. برنامه‌ریزی با استفاده از ابزارهای موجود، زمینه پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها به خصوص در عرصه فرهنگی را رقم می زند.

 مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که در این عرصه با تعامل و هم فکری و استفاده کابردی از فضاهای جدید بتوانیم در راستای تبیین صحیح سیاست‌های فرهنگی گام برداریم.

للگانی یادآور شد: توقعی که از دانشگاه و جامعه در حال و گذشته داشتیم،  شکل گیری افکار عمومی، باورها و تربیت نسل های آینده و فراهم نمودن بستری برای سوق دادن در مسیرهای خاص است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت فعالیت مدیران و کارشناسان فرهنگی در ارتقای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، تصریح کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازمند تعامل و برنامه ریزی دقیق و فراگیر است.اگر بهترین برنامه ریزی فرهنگی انجام شود و همدلی وجود نداشته باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، به علاوه اینکه به دانشجو باید مانند یک عضو خانواده نگریست.

للگانی به روند شکل گیری صور مختلف دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: در آغاز به کار دانشگاه‌ها شاهد ظهور دانشگاهای آموزش محور بودیم، سپس دانشگاهای پژوهش محور روی کار آمدند که توجه بیشتری به تحقیق و پژوهش داشتند.

وی اضافه کرد: بعد از آن رویکرد تحقیق و پژوهش کاربردی تقویت شد و سپس دانشگاه‌های کارآفرین فعالیت خود را آغاز کردند، در ادامه دانشگاه‌های نسل سوم با رویکرد کاربردی، توسعه اجتماعی، اقتصادی و ثروت آفرینی شروع به کار کردند، همچنین دانشگاه‌های نسل چهارم به جز سه مسئولیت سه نسل قبلی در شکل دهی جامعه و آینده پژوهی ورود پیدا می‌کنند و به سمتی حرکت می کنند که آینده جامعه خود را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: جهت گیری سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه ارتباطی مستقیم با نحوه تربیت افراد در دانشگاه‌ها دارد، بنابراین ما نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی داریم تا شاهد آسیب‌های کمتری در اجتماع باشیم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.