یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شناخت ذائقه مخاطبان مهمترین ویژگی یک مدیر فرهنگی است

مدیر کل فرهنگی تبریز

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مخاطب شناسی و شناخت دائقه مخاطبان مهمترین ویژگی یک مدیر فرهنگی است، زیرا بر اساس این دو موضوع یک برنامه مفید و کاربردی شکل می‌گیرد.

"محمود فیضی" مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه ۲۱ مرداد ماه در گفت و گو با مفدا اظهارکرد: ذائقه‌ها و سلایق مخاطبان و به ویژه جوانان و دانشجویان در عصر حاضر نسبت به سال‌های گذشته سریعتر تغییر می‌کند و همین امر اهمیت مطالعه در حوزه مخاطب شناسی را دو چندان می‌کند.
وی که برای شرکت در سومین دوره «توسعه مهارت و توانمندی‌های» مدیران آموزشی و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اصفهان حضور دارد، خاطرنشان کرد: همین موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی باید منطبق و همسو با سلایق مخاطبان باشد تا بتواند اثربخشی خود را حفظ کند.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: جلب اعتماد دانشجویان برای افزایش مشارکت در عرصه‌های گوناگون به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و هنری از اهمیت شایانی برخوردار است.
فیضی، واگذاری بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به دانشجویان را از جمله اقدامات موثر در توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانست و ادامه داد: این موضوع می‌تواند زمینه ارتقای دانش دانشجویان و مسئولیت‌پذیری آنان را نیز فراهم کند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اهمیت فضای رسانه‌ای در دنیای معاصر گفت: برگزاری سومین دوره آموزشی مدیران فرهنگی با محوریت رسانه جذاب و جالب است و می‌تواند ثمرات زیادی داشته باشد.
فیضی برقراری ارتباط چهره به چهره و همچنین ارتباط با دانشجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را ضروری و مفید دانست و یادآور شد: این دو روش ارتباطی باید به صورت توأم و متوازن بکارگیری شود.
این فعال فرهنگی با اشاره به ضرورت فراگیری علوم و فناوری‌های نوین و علی الخصوص شبکه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی، اظهارکرد: زندگی کنونی ما بر پایه بخش‌ها و فضاهای جدیدی شکل گرفته است که یکی از آنها حضور در فضای مجازی است.
فیضی با ابراز خرسندی از برگزاری سومین دوره توسعه مهارت و توانمندی‌های مدیران، تصریح کرد: دو دوره قبلی بسیار مفید بود و از حضور در سومین دوره در اصفهان نیز به طور حتم می‌تواند مثمر ثمر باشد.
مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تبادل فکری با اساتید کارگاه‌های آموزشی این دوره‌ها را مفید دانست و افزود: این امر می‌تواند توانایی‌ها و علم مدیران فرهنگی را نسبت به مسائل مختلف روز دنیا افزایش دهد و به دنبال آن بستر مناسب فرهنگی در دانشگاه‌ها را رقم خواهد زد.
وی در پایان به جایگاه مهم مدیران فرهنگی در دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: این افراد در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش موثری دارند و ایده‌ها و نظرات آنان در فعالیت‌های دانشگاه‌ها نقشی سازنده و کاربردی دارد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.