دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

نشست بررسی عملکرد چهارساله حوزه سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد

نشست عملکرد 4 ساله ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی

نشست یک روزه بررسی عملکرد چهارساله حوزه سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صبح امروز دوشنبه ۳۰ مرداد با هدف بررسی فعالیت‌های حوزه سلامت روان دانشگاه ها و ارایه راهکارها به منظور حل مشکلات این حوزه در سالن کنفرانس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آغاز شد.

به گزارش مفدا، سومین مرحله از  نشست یک روزه عملکرد ۴ ساله حوزه سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صبح امروز دوشنبه ۳۰مرداد ماه در سالن کنفرانس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور دکتر مریم بختیاری معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و مسئولان و روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

در این نشست یک روزه مسئولان و روسای ادارات مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی کشور گزارشی از عملکرد ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه خود ارایه می‌دهند و همچنین راهکارهای لازم به منظور بهبود کیفیت عملکرد ادارات مشاوره دانشجویی ارایه خواهد شد.

بررسی صلاحیت‌های مدیریتی ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی و بررسی چشم انداز فعالیت‌های ادارات مشاوره دانشجویی و سخنرانی دکتر مریم بختیاری معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص صلاحیت‌های مدیریتی و ارایه راهکارهای لازم جهت ارتقای سطح کیفی وضعیت عملکرد حوزه سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر بخش‌های این نشست یک روزه است.

بحث و تبادل نظر در خصوص صلاحیت مهارت و دانش فردی مشاوران و تشریح خصوصیات فردی و اجتماعی مشاوران حوزه سلامت از جمله تفکر مفهومی‏، برنامه‌ریزی برای رشد فردی، پشتکار، حرفه‌ای بودن، نگرش مثبت، مدیریت زمان، قضاوت و انگیزش برای پیشرفت از دیگر مباحثی بود که از سوی دکتر مریم بختیاری معاون مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین گفت وگو و بحث در خصوص صلاحیت مهارت و دانش فردی مشاوران و مسئولان مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، صلاحیت‌ها در الگوهای مدیریت سلامت روان از جمله مهارت و دانش فردی، مهارت بین فردی، مهارتهای مدیریتی، مهارت‌های دگرگون کردن و دانش درباره خط مشی ها و برنامه‌ها از جمله مباحثی است که در این برنامه مطرح می‌شود.

از جمله مباحث مهم مطرح شده در این نشست یک‌روزه بررسی صلاحیت بین فردی از جمله مهارتهای ارتباطی( نوشتاری، کلامی و ارایه) و همچنین مهارت‌های کار تیمی و کار در گروه‌های کوچک، همکاری ومدیریت جلسات مربیگری‏، توانمندسازی و ایجاد مهارت‌های رشد فردی و رهبری در دیگران و همچنین انگیزه‌دادن، القاء و فعال سازی و توانمندسازی دیگران بود که توسط رئیس جلسه تشریح شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.