دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

مصاحبه با استاد برجسته کشور علیرضا لطفی در حاشیه سومین دوره تربیت معلم قرآن کریم وزارت بهداشت

استاد لطفی

مسلما فضای دانشگاه علوم پزشکی ، فرصت مناسبی است که مفاهیم تربیتی قرآن چه برای کارکنان و چه برای مراجعین و بیماران ترویج شود.

به گزارش مفدا اردبیل، در حاشیه دومین روز از سومین  دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم وزارت استاد برجسته کشوری علی رضا لطفی مدرس روش ها و فنون تدریس در سومین دوره تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار مفدا اردبیل در خصوص سوال اینکه سطح فنی کلاس ها و کارگاه های آموزشی را چطور ارزیابی می کنید و دانشجویان شرکت کننده در این طرح درچه سطح فنی قرار داشتنداظهار نمودند:به حمدا....سطح دوره ها هم از نظرکیفیت اجرا و سطح علمی شرکت کنندگان نسبت به دوره های قبل به طور محسوسی ارتقا یافته بود و باید به مسئولین دوره ثابت رفع معایب قبلی واجرای ایده ای جدید تبریک گفت.

وی در خصوص سوال که برگزاری دوره های آموزشی طرح تربیت معلم قرآن در مجموعه وزارت بهداشت چه تاثیری در بالا بردن فضای معنوی و قرآنی این مجموعه دارد بیان نمودکار فرهنگی و تربیتی ،نوعا دیر بازده و اثر آن نامحسوس است و باید در این زمیته صبور بود. مسلما در صورت استمرار طرحهای مبنایی و اصولی در آینده شاهد اثر آن خواهیم بود اگر چه باید توجه داشت که این دوره بخشی از پازل طرح فرهنگی استو در سایر زمینه ها نیز باید فعال باشیم.

لطفی در خصوص این سوال که دروس هایی که در این دوره آموزشی تدریس شد در چه سطحی به لحاظ فنی قرار داشت و آیا انتخاب این دروس از قبل و به صورت آگاهانه و حساب شده بود یا خیر و آیا استاندا ردهای لازم در انتخاب دروس، رعایت شده یا خیرگفت:تا آنجایی اطلاع دارم ،طرح دروس نسبت به دروره های قبل دچار اصلاحات خوبی شده و ضریب وزنی دروس تغییر محسوس داشت که به نظرم بسیار معقول تر و منطقی تر از قبل شده است.

او درمورد این سوال سطح سواد قرآنی دانشجویان علوم پزشکی را چطور ارزیابی می کنید و این سطح سواد نسبت به دیگر دانشجویان غیرعلوم پزشکی کمتر است یا بیشترگفتند:سطح سواد قرآنی یک موضوع است میزان پذیرش و حق پذیری یک موضوع آنچه بنده به تجربه دیده ام این است که سطح سواد این عزیزان ممکن است کمی پایین تر از گروههای علوم قرآن یا حزوی باشد ،اما میزان پذیرش و حق پذیری بسیار بالایی دارند و این بسیار مهم است.

وی در خصوص چه راهکارهایی را برای افزایش سطح کمی و کیفی دوره های بعدی طرح تربیت معلم قرآن پیشنهاد می کنید فرمود:نقطه ضعف اصلی دوره تک مرحله ای بودن آن است که باید با تقطیع و استمرار دوره در چند مرحله ،روند رشد مخاطبین رصد شده و اصلاح شود.

استاد در پاسخ به این سوال که آیا صرفا برگزاری این دوره های آموزشی و کارگاهها برای تربیت دانشجویان تربیت معلم اکتفا می  کند و یا اینکه راهکارهای دیگر نیز در راستا تربیت معلمان قرآنی پیشنهاد می کنید گفت:مسلما تربیت معلم علاوه بر دوره تربیتی به یک بستر مناسب برای کارورزی و تشویق معلمین قران نیاز دارد که این فضا در ساختار دانشگاههای علوم پزشکی باید ایجاد شود .

وی در پاسخ سوال خبرنگار مفدا مبنی بر اینکه برای بالابردن روحیات قرآنی دانشجویان و ارتقای سطح فنی آنها در زمینه های قرآنی، چه باید کرد و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، باید چه اقداماتی در این زمینه بکند اظهار داشت:امروز باید آموزشهای سنتی به سمت آموزشهایی حرکت کنیم که برنیازهای جامعه انطباق دارد واقعیت این است که جوانان امروز به سمت آموزشهای فنون قرآن راغب نیستند و در مفابل ،علاقمند هستند که با نسخه شفا بخش قرآن را به عنوان یک طرح منطقی و کاربردی مواجه شوند .

 علیرضا لطفی در پایان  این گفتگو در خصوص این سوال که تربیت معلمین قرآنی از خانواده دانشجویان علوم پزشکی چه کمکی به ارتقای سطح سلامت معنوی داردگفت: مسلما فضای دانشگاه علوم پزشکی ، فرصت مناسبی است که مفاهیم تربیتی قرآن چه برای کارکنان و چه برای مراجعین و بیماران ترویج شود که متاسفانه تاکنون ازاین ظرفیت استفاده نشده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.