یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

در اختتامیه سومین دوره طرح تربیت معلم ؛

مصاحبه با حافظ کل قرآن کریم دانشگاه کاشان شرکت کننده در سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم وزارت بهداشت

خلج

در آخرین روز از سومین دوره طرح تربیت معلم قرآن کریم وزارت بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد با حافظ کل قرآن کریم دانشگاه کاشان محمد صفا خلج به مصاحبه نشستیم.

 به گزارش مفدا اردبیل ٬محمد صفا خلج"دانشجوی رشته ی پزشکی دانشکده علوم پزشکی کاشان و حافظ کل قران که در رشته ی حفظ قران کریم در این دوره ی طرح تربیت معلم قرانی شرکت کرده بودند با اظهار جایگاه ضعیف فعالیت ها و برنامه های قرانی در دانشگاه خود، مؤثرترین راهکار توسعه و ترویج آموزه های قرانی را درمیان دانشگاهیان برگزاری محافل قرانی متعدد اعم از محافل ترتیل و قرائت قران،حفظ قران البته به صورت حفظ موضوعی و  ترجمه و مفاهیم قران کریم در دانشگاه ها در سطوح مختلف که برای هر دانشجویی در هر سطح اگاهی از اموزهای قرانی مفید باشد اذعان کردند.و برگزاری کلاس های اموزشی با محوریت قران را برای دانشگاهیان مفید تلقی کردند.
وی اقدامات وزارت بهداشت در زمینه فعالیت های قران و عترت و به خصوص برگزاری دوره های اموزشی تربیت معلم قرانی را بسیار
مفید بیان کردند و برگزاری این طرحها را قدمی مثبت برای اشاعه ی فرهنگ و آموزه های قرانی دانستند.
وی در رابطه با سطح برگزاری کارگاه ها و کلاس های اموزشی در این دوره ی طرح تربیت معلم قران به میزبانی اردبیل نقصی را عنوان نکردند و برگزاری این کارگاه ها را منسجم و سنجیده اعلام کردند و سطح کیفی کارگاه ها را مناسب دانستند.
وی برگزاری دوره های مختلف این طرح را برای ارتقای سطح فنی افراد شرکت کننده مفید دانستند.
وی در پاسخ به این سوال که کیفیت این کارگاه های اموزشی و کلاس ها و سطح فنی اساتید و نقاط ضعف و قوت برگزاری این کارگاه های اموزشی رابیان کنید"اعلام داشتند که سطح فنی اساتید واقعا خوب بود و کارگاه ها از کیفیت خوبی برخوردار بودند هرچند کارگاههای تخصصی این دوره می توانستند بهتر نیز باشند.و نقاط ضعف برگزاری را در فشردگی کارگاه ها بیان کردند."
 وی دروس های تدریسی در این دوره (روش هاو فنون تدریس، اشنایی با مهارت های زندگی قرانی، اصول و روش های حفظ، کارگاه روش تدریس حفظ، صحیح خوانی و ترجمه و مفاهیم)را حساب شده اعلام کردند علی الخصوص کارگاه "اشنایی با مهارت های زندگی قرانی".و بیان کردند در ترتیب ارایه دروس نظم وجود داشت و ارتباط و انسجام بین مطالب به چشم دیده میشد.



وی به عنوان یک دانشجوی شرکت کننده در این دوره ی اموزشی طرح تربیت معلم قران برای ارتقای سطح کیفی این دوره ها ی اموزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گنجاندن اموزه های قرانی مرتبط با علوم پزشکی را مفید اظهار داشتند و به ترغیب دانشجویان بیشتر با این روش برای شرکت در این دوره ها اشاره داشتند.و هم چنین در دروس تخصصی هر رشته در این طرح (کارگاه روش تدریس حفظ، صحیح خوانی و ترجمه و مفاهیم)پیشنهاد کردند که  فقط صرف اموزش نحوه ی تدریس افراد در اینده به عنوان معلم قران نباشد و به ارتقای سطح خود افراد در رشته های خود پرداخته شود تا معلمان قرانی با سطح بالا تربیت شود و خود افراد در اموزش رشته ی خود نقصی نداشته باشند.
وی برای ارتقای سطح کیفی دوره ی اینده  اظهار داشتند باید طول دوره بلندتر باشد تا فشردگی کارگاه ها کاسته شود تا به برنامه های فوق برنامه نیز بهتر پرداخته شود. و هم چنین باید دوره های مرور و بازاموزی و کارورزی بیشتری برای تثبیت هرچه بیشتر افراد بعد از اتمام دوره در نظر گرفته شود.
دروسی از پیش تنظیم شده برای ورود به این دوره در نظر گرفته شود و دروس سطح بالاتر برای ارایه در کارگاه ها در نظر گرفته شود.
و در اخر وی میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را در برگزاری این دوره ی اموزشی و هم چنین برگزاری کارگاه های اموزشی را بدون نقص اعلام کردند و اعلام کردند میزبانی اردبیل واقعا عالی بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.