یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

دکتر علامه:

همایش فعالان کانون‌های قرآنی منجر به توانمندسازی دانشجویان می‌شود

دکتر علامه

قائم مقام برنامه‌ریزی و نظارت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: برگزاری همایش فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی منجر به توانمندسازی دانشجویان می‌شود زیرا امروزه صرفا با نیت و اراده خوب به تنهایی نمی‌توان کار فرهنگی دینی موثر انجام داد.

دکتر حسام الدین علامه در حاشیه سومین همایش فعالان کانون‌های قرآنی در مشهد با تاکید بر لزوم برگزاری همایش‌های فعالان قرآنی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها منجر به توانمندسازی دانشجویان می‌شود زیرا امروزه صرفا با نیت و اراده خوب به تنهایی نمی‌توان کار فرهنگی دینی موثر انجام داد.

وی تاکید کرد: قطعا دانشجویان به ارتقای شایستگی‌های فردی، مهارت‌های ارتباطی و قدرت حل مساله باید بپردازند و برگزاری این دوره‌های آموزشی بهترین فرصت برای ارتقای مهارتهای ارتباطی دانشجویان است.

 علامه اضافه کرد: برای انجام کاری فرهنگی، دینی و قرآنی موثر باید دانشجویان از نظر ارتقای شایستگی های فردی، مهارت های ارتباطی و قدرت حل مسئله نگاه توانمند داشته باشند و از سوی دیگر از نظر تکنیک های مهارتی باید نگاه به مسائل جامعه به شکل حل مسائل و تفکر انتقادی باشد.

قائم مقام برنامه ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: یکی از کارگاه‌های موثر در تقویت پرسشگری و ایجاد فضای سئوال و شبهه و پاسخ به این شبهات در دانشگاه؛ کرسی‌های آزاد اندیشی است.

 دکتر علامه بیان داشت: آداب مناظره، راه اندازی کرسی آزاد اندیشی، انتخاب موضوع، فضاسازی مورد استقبال دانشجویان، اخلاق مناظره، انتخاب طرفین کرسی ها، نسبی اندیشیدن و مدارا کردن جهت نبود حس خاص در مدیریت سلیقه‌ای کرسی‌های آزاد اندیشی در این کارگاه به بحث گذاشته شد.

باید موضوعات قرآنی به دغدغه دانشجویان تبدیل شود

 وی یادآور شد: تلاش شد تا موضوعات قرآنی را به دغدغه های دانشجویان پیوند زده و کاری کنیم به صورت غیر مستقیم دانشجو جذب این سئوالات شوند.

قائم مقام برنامه ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پاسخ به سطح برگزاری کارگاه و دانشجویان ابراز داشت: سطح دانشجویان در حد عالی نیست  در حالی که انگیزه‌ها بسیار بالا است. دانشجویان اندیشه ورزانه کار نمی‌کنند و بیشتر بر هیاتی کار کردن تاکید دارند.

دکتر علامه ابراز داشت: باید اکنون به صورت علمی، روش مند و تشکیلاتی کار کرد و قدرت حل مسئله، مهارت های ارتباطی و تفکر انتقادی در دانشجویان را رشد داد. در شرایط فعلی دانشجویان تعامل ضعیفی با یکدیگر دارند؛ که باید با رشد شایستگی های فردی این خلاء را پوشش داد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.