چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفت

ارایه گزارش ادارات کل فرهنگی و دانشجویی/ تشریح برنامه‌های فرهنگی، دانشجویی و قرآنی

نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در سالن اجتماعات وزارت بهداشت روز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه برگزار شد، مدیران و روسای ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی به ارایه گزارش‌ و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های خود پرداختند.

د

به گزارش مفدا، در نخستین روز از اجلاس دو روزه معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که با حضور دکتر محمد رضا فراهانی معاون وزیر بهداشت، دکتر عباس عطوف مدیرکل دانشجویی،امیرللگانی مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت، دکتر بهرامعلی قنبری قائم مقام اجرایی معاونت فرهنگی و دانشجویی و همچنین معاونان فرهنگی و دانشجویی ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، مدیران و روسای ادارات معاونت فرهنگی و دانشجویی گزارشی از عملکرد و تشریح برنامه‌های اداره مربوطه خود ارایه کردند.

در ابتدا، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم  گفت: در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت سه اداره مجزا داریم که شامل اداره تبلیغ و ترویج، اداره آموزش و اداره پژوهش است.

بحرالعلوم ادامه داد: با توجه به جنس فعالیت‌های این مرکز تعدادی از فعالیت‌هایی که پیش از این در حوزه اداره کل فرهنگی بود اکنون به مرکز قرآن و عترت واگذار شده است که شامل؛ ستاد اقامه نماز، ستاد ترویج فرهنگ و ایثار، شورای امر به معروف و نهی از منکر و کانون‌های مذهبی و هیئات است.

وی در خصوص اهمیت فعالیت کانون‌های قرآن و عترت گفت: هدف اصلی در فعالیت‌های قرآنی جذب حداکثری است و هدف بعدی ارتقا کیفی فعالیت‌ها و در نهایت که نتیجه این دو هدف غایی تاثیرگذاری بر مخاطبان است.

رئیس مرکز قرآن و عترت  در خصوص رشد فعالیت‌های قرآنی و تاثیر آن در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور از مجموعه رتبه‌هایی که دانشگاه‌های به دست آوردند مجموعه وزارت بهداشت توانست ۴۲ رتبه را به دست بیاورد که این عدد قابل ملاحظه است و توانستیم بیشتر از سایر دستگاه‌ها در این جشنواره رتبه کسب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در حوزه آموزش قرآن و در نظر گرفتن تنوع در این حوزه گفت: در حوزه آموزش باید تنوع را در نظر بگیریم و فقط در یک مورد خاص برنامه آموزشی نداشته باشیم و بتوانیم سلایق مختلف را جذب کنیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت رشد حضور دانشگاهیان در جشنواره قرآن و عترت را در طول سال‌های گذشته تا کنون بسیار مثبت و رو به فزونی دانست و گفت: از ۴ سال گذشته که تعداد مخاطبان جشنواره قرآن و عترت ۱۲۵۰۰ نفر بوده  تا کنون به ۴۹۲۶۶ مخاطب رسیده که این رشد بسیار قابل توجه است.

در ادامه بحرالعلوم به تشریح برنامه‌های انجام شده توسط مرکز قرآن و عترت پرداخت و نمقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها را در انجام برنامه‌ها بررسی کرد.

همچنین معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مسائلی را در خصوص تعداد نیروی انسانی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت منطقه‌ای، رعایت فاصله زمانی مناسب برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت با دیگر برنامه‌ها را مطرح کردند.

تشریح برنامه پایش عملیاتی

در بخش دیگری از این اجلاس، محمد پور قاسم مدیر برنامه پایش عملیاتی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، به تشریح روند تدوین برنامه پایش عملیاتی پرداخت.

وی گفت: پایش برنامه عملیاتی پیش از این هم اجرا می‌شد اما ویژگی این برنامه در حال حاضر این است که دارای یک سامانه جامع و قابل دسترس برای مدیران است.

پورقاسم ادامه داد: برنامه عملیاتی برای سال ۹۶ را در سال ۹۵ تدوین کردیم، ابتدا این برنامه در حوزه معاونت مورد بررسی قرار گرفت و سپ نظرخواهی از دانشگاه‌ها شد. همچنین در ادامه روند تدوین از کارشناسان دانشگاه‌ها دعوت کردیم تا برنامه را بازبینی کنند و مواردی که مدنظر داشتند به صورت کارشناسی بیان کنند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه تمام این موارد انجام شد برنامه عملیاتی تصویب و اجرا شد. تلاشمان این بوده که برنامه عملیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها باشد تا هیچ نکته‌ای را از قلم نیاندازیم.

پورقاسم با تاکید بر اهمیت وجود یک سامانه جامع برای برنامه عملیاتی گفت: استفاده از سامانه جامع برنامه عملیاتی کار را بسیار راحت کرده است و تمام مواردی که مورد نیاز است به صورت گزارش در دسترس قرار گرفته است.

وی عدم مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی در برنامه عملیاتی را منجر به سندسازی در برگزاری برنامه‌ها دانست و گفت: آنجا که برنامه عملیاتی مورد اعتنا نباشد ما شاهد سندسازی در برگزاری برنامه‌ها هستیم و این باعث لطمه زدن به فعالیت‌های دانشگاهی می‌شود. 

پورقاسم در پایان افزود:  در برنامه عملیاتی جدید دانشگاه‌ها می‌توانند فعالیت‌های اختصاصی خود را نیز اعلام و در صورت تمایل پایش را انجام دهیم.

تشریح سیاست‌های رسانه‌ای مفدا

مهدی معماری، مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که ۱۹ دی ماه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به تشریح سیاست های رسانه ای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت پرداخت و گفت: با تغییراتی که در دولت یازدهم در حوزه معاونت صورت گرفت، برنامه های مختلفی در این معاونت پیگری شد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده دریافتیم که هیچ رسانه ای برای پوشش فعالیت های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی وجود ندارد و بسترهای موجود نیز بسترهای مناسبی نبودند. بنابراین در اقدام نخست از دانشگاه ها خواستیم تا توجه بیشتری به واحدهای روابط عمومی نشان دهند؛ اقدام دیگری که انجام دادیم راه اندازی ۶۵ پایگاه اطلاع رسانی مفدا در دانشگاه های علوم پزشکی و فراهم کردن بستری مناسب در این حوزه بود.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: هم‌اکنون به صورت روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ خبر از فعالیت های فرهنگی دانشجویان در این پایگاه ها منتشر می شود؛ در این پایگاه از یکی از قویترین نرم افزارهای رسانه ای موجود بهره برده ایم که ویژگی های منحصر بفردی دارد. در راه اندازی این پایگاه ها از دانشگاه های علوم پزشکی هیچگونه هزنیه ای اخذ نشد و پشتیبانی فنی این سایت ها نیز بر عهده ستاد وزارت خانه است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون دو نشست سراسری مدیران روابط عمومی معاونت ها برگزار کرده ایم و با انجام انتخابات شورای هماهنگی مفداها شکل گرفت که تصمیمات اصلی در این شورا گرفته می شود. یکی از این اقدامات این شورا تهیه و تدوین شیوه نامه ارزیابی مفداهای دانشگاهی است که نخستین ارزیابی مفداها را در آینده نزدیک انجام و اعلام خواهد کرد. اقدام دیگر این شورا تدوین آیین نامه کمیته های دانشجویی مفدا به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آنان است.

معماری راه‌اندازی شوراهای اطلاع‌رسانی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها را از دیگر اقداماتی خواند که در حیطه روابط عمومی مورد توجه قرار گرفته و به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است تا این شوراها سیاست‌های درون دستگاهی خود برای اطلاع رسانی را تشریح و بررسی کنند و مفداها بر اساس آن عمل کنند.

وی در ادامه به تشریح مشکلات در حوزه اطلاع رسانی معاونت های فرهنگی و دانشجویی پرداخت و گفت: مهم ترین مشکل ما در حوزه نیروی انسانی کارامد و موثر است؛ مساله دیگر عدم توجه به انتقادات و مشکلات دانشجویی و بازتاب آن در پایگاه های اطلاع رسانی مفدا است؛ در این حوزه نیازمند تجدید نظر جدی مسوولان و معاونان فرهنگی و دانشجویی هستیم و مساله آخر زیرساخت های فنی و تجهیزات مورد نیاز روابط عمومی ها است که باید نسبت به تهیه و تجهیز این واحدها اقدام کرد.

برگزاری ۱۴۴ اردوی جهادی توسط ستادها و کانون‌های جهادی دانشگاه های علوم پزشکی

دکتر محمد تاجفرد، دبیر ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیت‌های جهادی از سوی نهادهای مختلف به خصوص نهادهای دولتی و دانشگاهی گفت: در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مصوب جلسه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر گسترش و توسعه فعالیت های جهادی در دانشگاه‌ها اشاره شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ با توجه به تاکیدات رهبری و توجه دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و اگرچه سعی و تلاش فراوانی در جهت راه اندازی ستاد ملی فعالیت های جهادی با حضور همه دستگاه های آموزش عالی صورت گرفت اما این ستاد به دلیل سوءتفاهم های ایجاد شده شکل نگرفت ولی در مقابل ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شد و ۸ اردو را در سال ۹۵ برگزار کردیم که ۴ اردو به صورت متمرکز در استان های آذربایجان غربی ایلام خراسان جنوبی و خراسان شمالی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا(ع)برگزار شد.

تاجفرد اظهار کرد: پس از این کسب تجربه و دستیابی به بیش از ۸۰ درصد از اهدافمان و با حمایت وزیر محترم آیین نامه ستاد اردوهای جهادی در دانشگاه های علوم پزشکی تدوین و ابلاغ شد که بخشی از دانشگاه ها تاکنون این ستادها را راه اندازی کرده‌اند.

وی با تشریح ترکیب اعضای ستاد اردوهای جهادی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی ریاست این ستادها را بر عهده خواهند داشت و مدیر فرهنگی معاونت به عنوان دبیر ستاد تعیین شده است و نمایندگانی از سایر معاونت ها و نهادهای دانشگاه نیز به عنوان اعضای این ستادها انتخاب شده اند.ت

تهیه و تدوین آیین نامه کانون های فعالیت های جهادی دانشگاهیان از دیگر اقداماتی است که در ستاد مرکزی فعالیت های جهادی وزارت بهداشت از ابتدای سال ۹۶ پیگیری و به دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم و امیدواریم به زودی شاهد شکل گیری این کانون ها در دانشگاه ها باشیم.

در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۹ کانون و گروه را شناسایی کرده ایم که از این تعداد ۳۳کانون پس از ابلاغ آیین نامه شکل گرفته است.

همچنین در شش ماهه نخست سال جاری ۱۴۴ اردوی جهادی برگزار شده است که ۸۰ اردو یک روزه و ۶۴ اردو نیز چندروزه بوده است و ۵ هزار و ۳۵۱ نفر در این اردوها شرکت کرده اند که خدماتشان را به بیش از ۲۴۰ هزار نفر از هموطنانمان ارائه کرده اند.

همچنین ۴۴ کلینیک سیار دندانپزشکی در اختیار این ستادها و کانون ها قرار گرفته است که در این مدت ۲۴ اردو به مناطق محروم برنامه ریزی شده است و بیش از ۱۱ هزار نفر از هموطنانمان این خدمات را دریافت کرده اند.

وی با تاکید بر تشکیل ستادهای دانشگاهی و تصویب فعالیت های جهادی دانشگاه در این ستاد، عدم برگزاری اردوهای برون استانی، برگزاری اردوهای یک روزه، عدم توزیع داروی رایگان با اهداف و برگزاری اردوهای ویژه سلامت و ...از مواردی بود که تاجفرد در برگزاری اردوهای جهادی دانشگاه های علوم پزشکی بر آنها تاکید کرد.

تاجفرد همچنین تدوین برنامه جامع فعالیت های جهادی دانشگاهیان، راه اندازی سامانه هوشمند جامع فعالیت های جهادی دانشگاهیان و تدوین شیوه نام اجرایی اردوهای جهادی را از برنامه های آتی ستاد مرکزی فعالیت های جهادی وزارت برشمرد.

ابزار کار فرهنگی باید متناسب با نیاز روز تغییر کند

امیر للگانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت که در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دولت تدبیر و امید که صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه در سالن اجتماعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد حضور داشت به اشاره به شرایط فعلی جامعه گفت: باید متناسب با نیاز روز و شرایط جامعه ابزار کار فرهنگی تغییر کند.

وی گفت: آن چیزی که از شرایط فرهنگی کشور می‌توان استنباط کرد، این است که شرایط فرهنگی در حال تغییر است، بسیار از حساسیت‌ها نسبت به مسائل اجتماعی کم شده و دیدگاه‌ها تغییر کرده است.

للگانی افزود: این تغییر تلنگری برای کسانی است که در حوزه فرهنگی کار می‌کنند و باید با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی انجام شود.

وی ادامه داد: تکنولوژی در حال پیشرفت است و باید آسیب‌های این حوزه را بشناسیم و با شناخت مزایای آن را استفاده و معایب آن را دفع کنیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باید با توجه به تغییرات در مسائل فرهنگی و اجتماعی ابزار کار فرهنگی را تغییر دهیم و نسبت به مسائل اجتماعی حساس تر باشیم. اینکه چه مقدار در تولید محصولات فرهنگی تاثیرگذار موفق بوده‌ایم جای تامل است و باید در این حوزه برنامه ریزی منسجمی انجام دهیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت دانشجویان و جذب آنان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه گفت: باید مشارکت اجتماعی را در دانشگاه افزایش دهیم و مسیر تمرین و تجربه را برای دانشجویان فراهم کنیم. برای رشد اجتماعی باید بستری فراهم کنیم و تنوع کار اجتماعی در دانشگاه را بیشتر کنیم.

للگانی افزود: با توجه به سلائق متعددی که در دانشگاه وجود دارد باید در حوزه فرهنگی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم تمامی این سلائق را در مشارکت فرهنگی و اجتماعی همراه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند سال اخیر با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در حوزه فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت انجام شده است مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، علمی، هنری و سیاسی رشد خوبی داشته است و باید تا رسیدن به یک ایده آل و جذب حداکثری تلاش کنیم.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به رشد فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ کانون فرهنگی فعال و ۷۰۰ نشریه دانشجویی و بالغ بر ۴۰۰ انجمن علمی و دانشجویی فعال در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم.

در ادامه للگانی ضمن ارئه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل فرهنگی بر لزوم تسلط بر آئین‌نامه‌های فرهنگی توسط کارشناسان و مدیران فرهنگی تاکید کرد.

همچنین روند دریافت مجوز کانون‌های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و بر برگزاری جلسات شورای فرهنگی دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه تاکید شد.

للگانی در خصوص شورای فرهنگی دانشگاه و اهمیت التزام به قانون گفت: آنچه که در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه تصمیم گیری می‌شود باید بر اساس قانون باشد و سلیقه شخصی در آن دخالتی نداشته باشد چراکه مسیر ما قانون و آئین نامه است.

در ادامه مسائلی از قبیل؛ تاکید بر پژوهش و مطالعات فرهنگی در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها، تاکید بر آموزش در کنار کار فرهنگی برای دانشجویان، تاکید بر پرداختن به موضوع هنر و فرهنگ سلامت محور، اتکا به اصول و چارچوب قانونی در برگزاری مراسم فرهنگی در تمامی دانشگاه‌ها توسط معاونین فرهنگی و دانشجویی حاضر در جلسه مطرح شد.

در پایان مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص انجمن‌های علمی و مسیر دریافت صدور مجوز و فعالیت این انجمن‌ها توضیح داد.

اعتبارسنجی خوابگاه‌ها از اقدامات موثر اداره کل دانشجویی در دو سال اخیر بود

در ادامه این اجلاس، دکترعباس عطوف مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در سخنانی کوتاه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل دانشجویی وزارتخانه در حوزه صنفی و رفاهی پرداخت و یکی از اقدامات اساسی این اداره کل در سال ۹۵ و ۹۶ را اعتبارسنجی خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه رفاهی، قبلا ساختاری برای اعتبارسنجی خوابگاه‌ها، غذاخوری‌ها و سلف‌سرویس‌ها و همچنین برنامه مدونی برای مسائل رفاهی دانشجویان وجود نداشت، اما در چند سال گذشته با تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی و مشارکت شما معاونان فرهنگی و دانشجویی در اجرای رتبه‌بندی خوابگاه‌ها، توانستیم به اهداف‌مان نزدیک‌تر شویم.

عطوف خاطرنشان کرد: قطعا با اعتبارسنجی و رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و بررسی اصولی و دقیق میزان کیفیت خوابگاه‌ها بر اساس شاخص‌های استاندارد و تعریف شده، می‌توان با استفاده از نتایج حاصل از طرح اعتبارسنجی و رتبه‌بندی  خوابگاه‌ها، در ارتقای سطح کیفی خوابگاه‌ها، تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: اگر رتبه‌بندی و اعتبارسنجی خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس شاخصه‌های استاندارد انجام گیرد و خوابگاه‌ها به لحاظ تجهیزات وامکانات رفاهی، معماری، نوع سازه و... رتبه‌بندی شوند قطعا می‌توان بازنگری دقیقی نسبت به تعیین اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی که دغدغه همه دانشجویان است، انجام داد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حوزه دانشجویی در وزارت بهداشت را به سه قسمت رفاهی، تربیت بدنی و حوزه مشاوره تقسیم کرده‌ایم، گفت: بدون شک تقویت این سه بخش اساسی و تامین مسائل معیشتی و صنفی دانشجویان و همچنین توسعه ورزش در سطح دانشگاه‌ها و محیط‌های خوابگاهی و همچنین توجه به موضوع سلامت روان دانشجویان می‌تواند به کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در میان دانشجویان منجر شود.

 وی گفت: خوشبختانه در ۴ سال گذشته با حضور دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و حمایت‌های دکتر هاشمی وزیر بهداشت، در حوزه صنفی، رفاهی ومعیشتی دانشجویان جهش‌های خوبی داشته‌ایم و فضاهای فیزیکی و ساختاری در وزارتخانه تقویت شده است و امیدوارم اثرات آن به به دانشگاه‌های علوم پزشکی برسد.

اعتبارسنجی ۲۸۷ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم دانشجویی

همچنین در ادامه دکتر افسانه صادقی رئیس اداره رفاهی وزارت بهداشت گزارشی از اعتبارسنجی و رتبه بندی خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ارایه کرد و به روند عملکرد اعتبارسنجی خوابگاه‌های دانشجویی در دو سال اخیر اشاره کرد.

وی با ارایه آمار و نمودارهای مختلف در خصوص اعتبارسنجی و رتبه بندی ۲۸۷ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بحث اعتبارسنجی خوابگاه‌ها از سال ۹۵ آغاز شده است و با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی، فرمت اولیه برنامه اجرای این طرح تدوین شد و در راستای اجرای این طرح سعی کردیم از  نظرات و تجربه‌های مدیران دانشجویی مناطق دهگانه استفاده کنیم.

صادقی با بیان این که برای اجرای طرح اعتبارسنجی هر خوابگاه دانشجویی از توانمندی و دانش مدیر دانشجویی دانشگاه مربوطه، کارشناس آی تی، کارشناس فنی و رئیس اداره خوابگاه‌های دانشگاه‌ استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: اجرای طرح اعتبارسنجی خوابگاه‌های دانشجویی برای خوابگاه‌های ملکی و وقفی در نظر گرفته شده و شامل خوابگاه‌های استیجاری نمی‌باشد.

صادقی با اشاره به اعتبارسنجی ۲۸۷ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسط تیم فنی و کارشناسان ارزیاب، گفت: از این تعداد خوابگاه ارزیابی شده، ۵۱ خوابگاه سوئیتی و ۲۳۶ خوابگاه غیرسوئیتی بوده است. همچنین از تعداد ۲۸۷ خوابگاه، تعداد ۱۱۱ خوابگاه پسرانه و ۱۷۶ خوابگاه دخترانه مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار گرفته است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.