یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

توصیه های بهداشتی در خصوص نوشیدن مایعات در تابستان/استفاده روزانه از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در حد مناسب

نوشیدنی ها

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج،گفت: استفاده از شربت خاکشیر و میوه های پُر آب در فصل تابستان به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می کند و بهتر است در وعده های مختلف غذایی از میوه جات مختلف و سبزیجات استفاده شود.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج،گفت: استفاده از شربت خاکشیر و میوه های پُر آب در فصل تابستان به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می کند و بهتر است در وعده های مختلف غذایی از میوه جات مختلف و سبزیجات استفاده شود.

 به گزارش مفدا یاسوج؛ مصطفی رنجبر افزود: در فصل تابستان به دلیل تعرق زیاد، توصیه‌ها برای نوشیدن مایعات به‌ ویژه آب بیشتر از سایر فصل‌ها که آب و دوغ کم نمک از نوشیدنی‌های مناسب هستند.

وی عنوان کرد: بهترین نوشیدنی در فصل تابستان که از گرما زدگی جلوگیری می کند آب به همراه چند قطره آبلیمو است و بهتر است در تهیه این شربت از شکر کمتر استفاده شود.

وی درستی مصرف آب فراوان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: مصرف هر چه بیشتر آب از گرمازدگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، اذعان داشت: هر روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در حد مناسب استفاده کنید که حداقل شامل ۱ واحد میوه پیش از ظهر و ۲ واحد در عصر باشد.

وی ادامه داد: هر واحد میوه می تواند به طور مثال شامل ۲ عدد سیب گلاب متوسط یا ۴ زردآلو یا ۱ برش ۴۰۰ گرمی هندوانه و یا ۳۰۰ گرم طالبی باشد.

رنجبر با بیان اینکه برنامه غذایی غنی از میوه و سبزی خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد، تصریح نمود: میوه و سبزی حجم مواد دفعی را زیاد کرده و در نتیجه از غلظت مواد سرطان زا در مدفوع می کاهد و به علت آن که سرعت حرکت مواد دفعی را در روده زیاد می کند، تماس مواد سرطان زا را با مخاط روده کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: سبزی ها می توانند همراه غذا و یا به صورت سالاد به عنوان پیش غذا مصرف شوند، آب سبزی هایی مانند هویج و گوجه فرنگی و نیز آب میوه های تازه به عنوان نوشیدنی های مفید و خوشمزه در تابستان مورد استفاده زیادی دارد.

کارشناس تغذیه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، خاطر نشان کرد: در فصل تابستان از نظر غذا، باید بدانیم از چه مواد غذایی پرهیز کنیم زیرا در فصل گرما اشتهایمان نسبت به خوردن غذاهای گرم و پرکالری کاسته شده و بیشتر به دنبال غذاهایی سبک، کم‌حجم، خنک و در عین حال اشتهاآور هستیم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.