جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

چه ورزش هایی آلزایمر را به تاخیر می اندازند؟

آلزایمر

ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می شود.

به گزارش مفدا، ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می شود.

متخصصان توصیه می‌کنند به منظور پیشگیری از کمبود اسید فولیک، روزانه حداقل ۴۰۰ mcg از این ویتامین استفاده شود. اسیدفولیک موجب رشد مناسب جنین و کاهش ریسک نقایص هنگام تولد می‌شود و همچنین از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می‌کند.

ارتباط تزریق خون جوان با پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تزریق خون جوان به موش‌های مسن از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن پیشگیری کرده و عملکرد شناختی آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کند.

نوشیدن روزانه شیر موجب افزایش قد می‌شود

طبق نتایج یک مطالعه، نوشیدن روزانه یک لیوان شیر در دوره کودکی موجب افزایش قد در سال‌های نوجوانی می‌شود. محققان با بررسی بیش از ۷۰۰ کودک از زمان تولد و بررسی قد و رژیم غذایی شان از سن ۲ تا ۱۷ سالگی دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا ۰.۳۹ سانتی متر در سن ۱۷ سالگی می‌شود.

انواع ورزش‌های که آلزایمر را به تعویق می‌اندازند

محققان دریافتند انجام ورزش‌های هوازی توسط افراد مسن در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر یا مبتلا به آلزایمر، در مقایسه با انجام ورزش‌های ترکیبی هوازی و استقامتی، به خودی خود سه برابر بیشتر موجب بهبود توانایی فکر و تصمیم گیری افراد می‌شود. همچنین ورزش با شدت متوسط سه روز در هفته و به مدت ۴۵ دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت کنندگان می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.