یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

ویتامین D مصرف کنید تا آلزایمر نگیرید

ویتامین دی

برای اینکه جسمی سالم داشته باشیم و تک تک سلول های بدنمان را همیشه شاداب و سرزنده نگه داریم پزشکان توصیه می کنند مصرف انواع ویتامین ها را در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

ویتامین D مصرف کنید تا آلزایمر نگیرید.

برای اینکه جسمی سالم داشته باشیم و تک تک سلول های بدنمان را همیشه شاداب و سرزنده نگه داریم  پزشکان توصیه می کنند مصرف انواع ویتامین ها را در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

یکی از این ویتامین ها که برای بدنمان ضروری است ویتامینِ D نام دارد، این ویتامین به طور طبیعی در غذاهای حیوانی یافت می شود و روغن کبد ماهی از منابع بسیار غنی این ویتامین است.

کره ،زرده تخم مرغ ، خامه و سرشیر و جگر از دیگر مواد غذایی هستند که ویتامین  D دارند.

دکتر  مصطفی لعل دولت آباد پزشک اپیدمیولوژیست در گفت و گو با خبرنگار مف دا  در این باره گفت : درد مبهم و پراکنده در تمام بدن ، ضعف بدن و ضعف در ایستادن و راه رفتن و در مراحل پیشرفته تر لنگیدن و درد استخوان مفصل ران و کف پا از علائم کمبود ویتامین D در بزرگسالان است.

او با بیان اینکه  مصرف این ویتامین در سلامت مغز بسیار تاثیر گذار است توصیه کرد : برای پیشگیری از آلزایمر مصرف این ویتامین را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

دکتر مصطفی لعل دولت آباد افزود : ویتامین D در جذب کلسیم و فسفر از روده ها ، تثبیت کلسیم و فسفر در استخوان ها و محکم شدن آنها ، جلوگیری از دفع کلسیم در کلیه ، افزایش قدرت و هماهنگی عضلات در افراد کهنسال تاثیر گذار است.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه مادران باید مصرف ویتامین A+D را از 15 روزگی نوزاد خود جدی بگیرند افزود : کمبود ویتامین دی در کودکان باعث بیماری ریکتز می شود که  باعث نارسایی در سفت شدن و رشد استخوان ها و در نهایت نرمی استخوان می شود.

دکتر مصطفی لعل دولت آباد با بیان اینکه برای پیشگیری از کمبود این ویتامین ماهانه یک کپسول نرم ویتامین دی 50000 واحدی مصرف نمایید گفت : مصرف بیش از حد نیاز این ویتامین مسمومیت با این ویتامین را به دنبال دارد که علائم آن به صورت تهوع و استفراغ ، افزایش کلسیم خون و ضعف و خستگی ، یبوست ، پرنوشی ، پرادراری و رسوب کلسیم در بافتهای نرم و اختلالات شنوایی بروز می کند.

او در پایان تاکید کرد مصرف ماهی های چرب مثل شاه ماهی ، سالمون ساردین را که سرشاراز ویتامین دی هستند را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.