دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

مفدا سبزوار :

فعالیت های امور تغذیه و ارائه راهکارهایی جهت افزایش کیفیت غذادر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

سلف سرویس دانشجویی / سبزوار

بگفته رشیدنژاد مسئول روابط عمومی ومدیر مفدا سبزوار بمنظور آشنایی با فعالیت های امور تغذیه و ارائه راهکارهایی جهت افزایش کیفیت غذابه سراغ کارشناس مسئول واحد سلف سرویس دانشجویی دانشگاه آقای مهندس رستگار آمدیم ومطالب مبسوطی را ایشان بیان داشتند که در گزارش مشروحه ذیل می بینیم:

فعالیت های امور تغذیه و ارائه راهکارهایی جهت افزایش کیفیت غذا

در راستای افزایش رضایتمندی دانشجویان از وضعیت تغذیه، همواره سعی شده است از بهترین و با کیفیت ترین مواد غذایی جهت تهیه غذای دانشجویی استفاده شود. در رسیدن به این امر مهم  نهایت تلاش و کوشش شبانه  روزی انجام می گیرد همچنین طبخ غذا توسط شرکت خصوصی و با نظارت کارشناس تغذیه صورت می گیرد.

  • عقد قراداد تهیه و طبخ غذا در فرمت جدید جهت افزایش کیفیت غذا
  • ارائه ی بن صبحانه به دانشجویان
  • توزیع میوه همراه با وعده های غذایی
  • ارتقاء کیفیت غذاها(افزودن انواع سالاد، دوغ؛ ترشی و بعضی از دسرها)
  • بهره مندی دانشجویان حاضر در بالین از ناهار بیمارستان ها
  • پخت و توزیع غذا بصورت تمام وقت (روزهای تعطیل و غیر تعطیل) در ایام امتحانات و ماه مبارک رمضان
  • توزیع غذا (افطار و سحر در خوابگاه های دانشجویی)
  • به روز رسانی آنالیز مواد خام و پخته غذاییبرای لحاظ نمودن در مناقصه تغذیه دانشجویی برای سال آتی
  • شرکت کارشناس تغذیه در جلسات متعدد کمیتهتخصصی تغذیه با کارشناسان دیگر واحدهای تابعه
  • بازدید منظم کارشناس تغذیه از محل توزیع غذا در خوابگاه ها
  • بازدید معاون دانشجویی فرهنگی در ساعات مختلف از سلف سرویس
  • بازدید مدیر دانشجویی از سلف سرویس در ساعات مختلف
  • سم پاشی و ضد عفونی سلف سرویس و غذا خوری ها در تعطیلات آخر هفته و ایام بین دو ترم و تابستان
  • تنظیم برنامه غذایی متنوع و مورد تایید شورای صنفی برای چهارهفته و تغییر آن با نظر سنجی از دانشجویان
  • ارائه آموزش های لازم به کارکنان و کادر خدماتی شاغل در سلف سرویس
  • آگاهی بخشی به دانشجویان در خصوص هزینه های تمام شده هر پرس غذا در راستای اقتصاد مقاومتی
  • درخواست تهیه تجهیزات جدید به آشپزخانه با توجه به افزایش تعداد دانشجویان
  • تهیه روپوش سفید در زمان توزیع غذا برای نیروهای شاغل در سلف سرویس
  • نهیه لباس فرم رنگی در بقیه ساعات برای نیروهای شاغل در سلف سرویس
  • تغییر در روش انتخاب مقدار و نوع مواد خام اولیه جهت بالا بردن کیفیت غذا
  • بازدید روزانه و حضور مستمر کارشناس تغذیه و کارشناس بهداشت محیط در هنگام طبخ و توزیع غذا
  • صدور کارت تغذیه المثنی برای دانشجویان
  • تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل، مهمانی و انتقالی
  • مراسم پذیرایی از دانشجویان جدید الورود به همراه خانوادهایشان در زمان ثبت نام
  • نصب کپسول ضد حریق در سالن پذیرایی و طبخ غذا
  • نمونه برداری تصادفی از غذای توزیع شده جهت تعیین وزن و کیفیت غذا و ارسال به آزمایشگاه مواد غذایی
  • اجرایی کردن مصوبات شورای دانشجویی
  • پیگیری جهت رفع نواقص و مشکلات ساختمانی و تأسیساتی سلف سرویس
  • برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم جهت دفع حشرات موزی
  • نظر سنجی از دانشجویان به صورت پرسشنامه توسط امور تغذیه و همکاری شورای صنفی
  • همکاری با واحد های دانشگاه جهت برگزاری کارگاه های آموزشی جهت دانشجویان
  • استفاده از نظرات کارشناسان معاونت بهداشتی
  • استفاده از مشارکت دانشجویان در نظارت بر پخت و توزیع غذای دانشجویان بصورت کار دانشجویی
  • بکارگیری کارشناس بهداشت محیط جهت نظارت بر بهداشت مواد غذایی و محیط بهداشتی سلف ‌سرویس
  • پیگیری امور تغذیه دانشجویان دانشکده جوین
  • تامین و تجهیز ملزومات مورد نیاز سلف سرویس دانشکده جوین
  • بازدید و نظرسنجی از دانشجویان دانشکده جوین در مورد غذاهای مورد استفاده شان
  • ارائه بسته مخصوص ماه مبارک رمضان (شامل : خرما، زولبیا، بامیه، پنیر، سبزی، سوپ) در کنار شام(افطار)
  • پیگیری ملزومات سلف پردیس(آبگرمکن، آب شرب، تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، نصب اگزاز فن، روشنایی داخل هود،نصب و تغییر محل پرده هوا و..........)
  • ساخت انبار کمکی در سلف سرویس پردیس در شهریور ۹۷
  • به روز رسانی نرم افزار تغذیه و راه اندازی سامانه جهت غذای نیم پرس در وعده ناهار و همچنین نصب سه چراغی ها در سلف سرویس
  • پیگیری و هماهنگی های لازم جهت دومنویی شدن وعده شام
  • راه اندازی غذای نیم پرس در سلف سرویس پردیس
  • تهیه کارت تغذیه جدید برای دانشجویان جدیدالورود
  • پیگیری و درخواست باقی مانده تجهیزات سلف شماره یک
  • همکاری در فرایند ثبت نام دانشجویان جدیدالورود
  • ارسال برنامه غذایی و فراوانی شش ماه نیمه اول سال ۹۷و صنعتی سازی(اعتبار سنجی)
  • حضور مرتب در جلسه کمیته فنی تغذیه در دفتر مدیریت توسعه(سازمان) جهت تعدیل قیمت های قرارداد و تعیین تکلیف فاکتورهای شرکت افق طلایی و قرارداد سال آتی
  • تشکیل صورت جلسه کمیته تغذیه که موارد زیر بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد:

    ۱)پیگیری تمدید یا جایگزین نیروی مورد نیاز سلف با توجه به اتمام طرح ایشان

    ۲) هزینه صدور کارت تغذیه با توجه به افزایش هزینه های چاپ و پرداخت ان از طرف معاونت دانشجویی مبلغ ۷۵۰۰۰(هفتاد و پنج  هزار) ریال تعیین شد.

    ۳) هزینه روز خرید غذا با توجه به قیمت سال قبل۱۲۰۰۰ (دوازده هزار ریال) و قیمت جدید غذا ۱۳۵۰۰(سیزده هزار پونصد ریال)،مبلغ ۳۰۰۰۰ (سی هزارریال) تعیین شد.

      تشکیل صورت جلسه با موضوع بررسی و تعیین نحوه شارژ صدور کارت تغذیه که موارد زیر مصوب گردید:

    ۱) مقرر گردید شارژکارت تغذیه(المثنی و جدیدالورود) فقط از طریق پرداخت اینترنتی و ارائه فیش به کارشناس تغذیه صورت پذیرد.

    ۲) مقرر گردید دانشجویان در پایان تحصیل و قیل از فارغ التحصیل نسبت به استفاده مانده شارژ کارت تغذیه خود اقدام نموده چون به هیچ وجه قابل استرداد نمی باشد.

    چه تعداد دانشجو در سلف سرویس دانشگاه سرویس دهی می شوند؟
    قریب به اکثریت دانشجویان از خدمات سلف سرویس استفاده می کنند.

    آمار ناهار و شام دانشجویان در سلف مرکزی و بیمارستان ها چه تعداد می باشد؟
    تعداد ناهار های دانشجویان در هر روز در سلف مرکزی حدودا ۶۵۰ تا ۷۵۰ پرس و با سلف سرویس بیمارستان ها و دانشکده جوین بین ۹۵۰ تا ۱۱۵۰پرس می باشد.

    تعداد شام دانشجویی در هر روز در سلف مرکزی بین ۳۵۰ تا ۵۵۰ پرس و با سلف سرویس های بیمارستان ها و دانشکده جوین ۴۰۰ تا ۶۰۰ پرس می باشد

    به دانشجویان توصیه می گردد که شارژ و رزرو را در ابتدای هفته انجام دهند و نیر در زمان تحویل غذا کارت تغذیه همراهشان باشد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.