دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

هفتمین نشست شورای هماهنگی مفدا برگزار شد/از بررسی فاز یک شیوه‌نامه رتبه‌بندی تا بررسی نظام نامه آموزشی مفدا

نشست مفدا

هفتمین نشست شورای هماهنگی مفدا با هدف بررسی شیوه‌نامه اجرایی رتبه بندی مفدا و نظام نامه آموزشی مهارت‌های آموزشی مفدا برگزار شد.

به گزارش مفدا، هفتمین نشست شورای هماهنگی شعب دانشگاهی مفدا امروز یکشنبه ۲۰ آبان ماه سال جاری با حضور مهدی معماری مدیر مفدا وزارت بهداشت و جمعی از اعضای شورای هماهنگی شعب دانشگاهی مفدا در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با صحبت‌های عادل فندرسکی دبیر شورای هماهنگی آغاز شد بر لزوم به روز رسانی پایگاه‌های خبری و نظارت دبیران مناطق ده‌گانه بر محتوای رسانه‌ای شعب دانشگاهی مفدا تاکید شد.

در ادامه کمیسیون‌های «فضای مجازی» و «دانشجویی» گزارشی را از فعالیت‌های این کمیسیون‌ها ارائه دادند و همچنین بر حمایت دبیران مناطق از فعالیت کمیسیون‌ها و پیگیری مصوبات آن تاکید شد.

در بخش دیگری از این نشست مقرر شد که کمیسیون‌ چند رسانه‌ای استانداردهای لازم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزاری پیام‌رسان را تدوین و در اختیار دیگر مدیران شعب دانشگاهی مفدا قرار دهند.

همچنین در ادامه این نشست مهدی معماری مدیر مفدا با اشاره به اینکه رمز موفقیت در هر حوزه مشخص کردن مسیر صحیح و استانداردحرکت رو به جلو است گفتکمیسیون‌های تخصصی مفدا با هدف بررسی دقیق‌تر فعالیت‌های انجام شده در شعب دانشگاهی مفدا در حوزه‌های خبری، چندرسانه‌ای، فضای مجازی و دانشجویی تشکیل شده است و استانداردهای لازم جهت فعالیت‌های رسانه‌ای مفدا باید توسط کمیسیون‌های چهارگانه تدوین شود.

در ادامه شیوه‌نامه فاز اول رتبه بندی شعب دانشگاهی مفدا که در قالب فرم‌های ده‌گانه تدوین شده و مربوط به خوداظهاری شعب دانشگاهی مفدا است به بحث و گفتگو گذاشته شد.

معماری در این نشست با اشاره به اهمیت رتبه بندی شعب دانشگاهی مفدا گفت: یکی از اهداف اجرای طرح رتبه‌بندی مفداهای دانشگاهی این است که ارتقای سطح کمی و کیفی اخبار منتشر شده در پایگاه‌های اطلاع رسانی مفدا دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بررسی قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت فعالیت شعب مشخص شود.

معماری با تاکید به حضور مؤثر و اثربخش مدیران مفدا در فضای مجازی گفت: مدیران ما باید در فعالیت در فضای مجازی پیشگام بوده و اخبار مهم و جذاب مورد نیاز و متناسب با علایق و سلایق نسل جوان را در آن منتشر کنند.

وی با گلایه از دانشگاه‌هایی که فعالیت در فضای مجازی را مهم تلقی نمی‌کنند، گفت: عدم فعالیت در فضای مجازی که در واقع هم اکنون بسیار حقیقی شده است منجر به ایجاد فاصله عمیق میان مسؤولان با دانشجویان شده و فرصت ارتباط مؤثر با آنها از دست خواهد رفت.

وی هدف از تدوین شیوه‌نامه اجرایی فاز یک رتبه بندی را کمک به تسهیل خوداظهاری شعب دانشگاهی مفدا دانست و گفت: رتبه‌بندی در سه فاز انجام می‌شود که فاز اول آن خوداظهاری، فاز دوم ارزیابی منطقه‌ای و فاز سوم ارزیابی کشوری است و در فاز یک شعب دانشگاهی به کمک این شیوه‌نامه اجرایی می‌توانند دقیق‌تر کار خودارزیابی را انجام دهند.

همچنین در ادامه نشست نظام‌نامه آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای مفدا مورد بررسی قرار گرفت و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

این شیوه‌نامه در ۴ سطح آموزشی تدوین شده است که در سطح یک آن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خبرنگاران و عکاسان پیش بینی شده است و در این سطح دوره‌های آموزشی خبرنویسی، لید نویسی، شیوه نگار و تکنیک‌های مصاحبه قرار دارد.

گفتنی است؛ هفتمین نشست شورای هماهنگی مفدا در حالی به کار خود پایان داد که مقرر شد فاز اول و اجرایی رتبه‌بندی شعب دانشگاهی مفدا از اول آذرماه کار خود را آغاز کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.