چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

آسیب دیدگی‌های متداول در ورزش

آسیب‌های ورزشی

در هـر ورزشی باید انتظار آسیب‌ها، جراحت‌ها و خطرات احتمالی آن را داشته باشید، به خصوص در ورزش‌های گـروهی. هـر ورزشی کـه طـبـق آمــار در هر ۱۰۰۰ ساعت بیـش از ۵ آسـیـب داشته باشد، جزو ورزش‌های پرخطر با درصـد آسیب بـالا به شـمار می‌رود.

به گزارش مفدا، راگبی و لاکروس با ۳۰ صدمه در  هزار ساعت بالاترین حد هستند، در حالی‌که بسکتبال و اسکواش هم با آمار ۱۴ صدمه در ۱۰۰۰ ساعت بازی‌های پرخطری به حساب می‌آیند. تعجب آور اسـت که بدانید ، دو، و ایروبیک هم با ۱۱ صدمه، زیاد از قافله ورزش های پرخطر عقب نیستند.

آسیب‌های ورزشی انواع مختلف دارند، اما قسمت‌های ویژه‌ای از بدن هستند که بیش از سایر اعضاء در خطر صدمه خوردن هستند. در این مقاله متداول‌ترین صدمات و جراحت‌های ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم و راه‌های جلوگیری و درمان آنها را نیز بیان می‌کنیم.

نکته:  RICE مخفف استراحت، یخ گذاشتن، فشار و بالا نگاه داشتن می باشد که یکی از درمان‌های متداول برای آسیب‌های ورزشی است.

  ورم تاندون آشیل

وقتی از تاندون پشت زانو—تاندون آشیل—زیاد استفاده شود، باعث درد و ورم در آن ناحیه خواهد شد. اگر درمان نشود، صدمه سخت تر شده تا حدی که دویدن را به کلی دشوار و غیرممکن می‌کند. این آسیب بیشتر در دونده‌ها و ورزشکارانی که با دویدن یا پریدن سروکار دارند اتفاق می‌افتد.

پیشگیری و درمان:  دادن تمرین‌های کششی و قدرتی به عضلات و ماهیچه‌های ساق پا می‌تواند از بروز این آسیب جلوگیری کند. RICE و درمان‌های ضد-تورمی و تقویت ماهیچه‌های ساق پا بهترین درمان‌های ممکن برای این عارضه هستند. تا برطرف نشدن کامل عارضه، ورزش را شروع نکنید چون باعث تشدید وضعیت خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.