دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

با حضور جمعی از مسؤولان وزارت بهداشت؛

مدیران مفدا منطقه البرز مرکزی در قم گردهم آمدند

دومین نشست هماهنگی مفدا البرز مرکزی

مدیران مفدا منطقه البرز مرکزی، صبح امروز طی نشستی به همراه جمعی از مسؤولان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قم گردهم آمدند.

به گزارش مفداگلستان به نقل از مفدا، دومین نشست هماهنگی مفدا منطقه البرز مرکزی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم، صبح امروز در سالن علامه طباطبایی ساختمان غذا و دارو آغاز شد و با حضور مدیران و دبیران سرویس‌های دانشجویی مفدا دانشگاه‌های اراک، قزوین، البرز،  ساوه و قم با موضوع تشریح ساختار منابع انسانی مفدا و شرح وظایف سرویس‌ها و دبیران آن‌ها تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

"سیامک محبی" معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه این دانشگاه یک مجموعه نوپایش است، اظهار کرد: دو هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف این دانشگاه تحصیل دارند که علاوه بر این افراد که حضوری در این دانشگاه در حال تحصیل هستند تعدادی از دانشجویان مقاطع پی‌اچ‌دی به صورت غیر حضوری و بین رشته‌ای نیز در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی بر لزوم معرفی پایگاه اطلاع‌رسانی مفدا در سطح ملی و دانشگاه تاکید کرد و گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد به این مجموعه توجه لازم را خواهد داشت.

*رتبه‌بندی مفداهای کشور اسفندماه اعلام می‌شود

"عادل فندرسکی نژاد" دبیر کل مفدا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در قالب شورای هماهنگی مفداهای کشور اظهار کرد: شورای هماهنگی مفداهای کشور از سال ۹۵ با حضور وزیر سابق بهداشت شروع به فعالیت کرد و در این شورا مدیران مفدا هر دانشگاه انتخاب شدند.

وی از تقسیم‌بندی مجموعه‌های مفدا دانشگاه‌های کشور به ۱۰ منطقه یاد کرد و گفت: با برگزاری انتخابات دبیران مناطق انتخاب شدند و در منطقه البرز مرکزی نیز مسعود بابایی مدیر مفدا دانشگاه علوم پزشکی قم طی دو سال اخیر به‌عنوان دبیر این منطقه انتخاب شده است.

فندرسکی نژاد هدف از تشکیل شورای هماهنگی مفدا را ایجاد سیاست‌ها و خط مشی‌ها مشترک برای اجرا فعالیت‌های ستادی در مناطق دانست و تصریح کرد: این مجموعه برای ارزیابی و رتبه‌بندی مفداهای کشور تلاش‌های بسیاری را دنبال کرده است و امسال در اسفندماه نتیجه دومین رتبه‌بندی ۶۴ مفدا اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های دانشجویی، فضای مجازی، چندرسانه و خبر در وزارت بهداشت مطرح کرد: امیدواریم در کمیسیون خبر بتوانیم به نتایج مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسیم.

گفتنی است، "مهدی معماری" مدیرکل روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

مهدی معماری در ابتدای سخنان خود  با اشاره به دستور این نشست که به بررسی منابع انسانی و ساختار جدید پایگاه‌های خبری شعب دانشگاهی مفدا اختصاص دارد، گفت: منابع انسانی ارزشمندترین دارایی هر سیستم است که موفقیت و یا عدم موفقیت هر مجموعه در گرو توجه به توان تخصصی پرسنل آن دارد، بنابراین تحقق و استمرار مسیر روبه رشدی که مفدا در دوسال گذشته طی نموده است ارتبط مستقیمی به مهارت‌های رسانه‌ای مدیران، دبیران سرویس و خبرنگاران مفدا دارد و بدون توجه به سطح کیفی این افراد مطمئنا نمی‌توان به آینده‌ای روشن امیدوار بود.

معماری آموزش و پرورش نیروی انسانی، عامل اصلی بهره وری و رشد و توسعه ملت‌ها دانست و تصریح کرد: کشورها و سازمان ها باید افزون‌تر از آنکه به بودجه، هزینه و صنایع توجه نشان می دهند به تعلیم و تربیت انسان ها همت گمارند. گورباچف پس از شکست ایدئولوژی کمونیستی گفت: آنها باید با دیدی تازه به جهان بنگرند و انسان را محور و مرکز همه چیز بینگارند.

مدیر مفدا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساختار جدید پایگاه‌های خبری مفدا اشاره کرد و گفت: در دوسال گذشته همه فرآیندهای کاری مفدا را به دقت مطالعه کردیم و با توجه به رسالت‌ها و اهدافی که برای فعالیت‌های رسانه‌ای خود متصوریم، ساختار جدید پایگاه‌های خبری شعب دانشگاهی مفدا را بازنگری کردیم و تلاش کردیم که تا حد ممکن این ساختار بر اساس نیازهای موجود و شرایط حاکم بر دانشگاه‌ها تدوین شود که در این مسیر در شورای هماهنگی مفدا با مدیران شعب دانشگاهی مفدا جلسات بسیار زیادی داشته‌ و از نظرات کارشناسی مدیران دانشگاهی بهره‌ برده‌ایم.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که در ساختار جدید مفدا تلاش شده است به همه نیازهای خبری و رسانه‌ای مخاطبان اصلی مفدا که دانشجویان هستند، توجه شود، خاطر نشان کرد: در طراحی این ساختار بدون توجه به مأموریت‌ها و فعالیت‌های تعریف شده در ساختارهای اداری موجود در دانشگاه، مبنای اصلی نیازهای خبری و رسانه‌ای دانشجویان بوده است، بنابراین در ساختار جدید می‌بینیم که سرویسی به عنوان «سرویس پژوهشی، آموزشی» دیده شده که شاید این موضوع ارتباط زیادی با مأموریت‌ها و وظایف معاونت فرهنگی و دانشجویی نداشته باشد بلکه در حیطه وظایف معاونت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه جای بگیرد، لیکن به دلیل‌این‌که اخبار این حوزه نیز مورد نیاز دانشجویان است مفدا بدون توجه به ساختارهای اداری موجود آن را در زمره وظایف خود قرار داده است.

معماری در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که دانشجویان طلایه‌داران فعالیت‌های رسانه‌ای مفدا هستند، گفت: محوری‌ترین دسته فعالان رسانه‌ای مفدا دانشجویان با استعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند که در تلاشیم با راه‌اندازی باشگاه رسانه‌ای مفدا به زودی فرآیندهای آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای راه‌اندازی کنیم و با همکاری دانشگاه‌های تخصصی حوزه رسانه، مسیر منطقی توانمندسازی همه فعالان رسانه‌ای مفدا را تعریف کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.