یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

چگونه هنگام ورزش از کرونا در امان باشیم؟

نرمش حرکات کششی

تعامل ورزشکار با مربی و دیگر ورزشکاران، تماس بدنی و برخورد ورزشکاران با هم، استفاده از وسایل و تجهیزات ورزشی مشترک، عواملی هستند که باعث افزایش خطر ابتلا به کرونا می شوند.

به گزارش مفدا، رشته های ورزشی پر برخورد مثل تکواندو، بسکتبال و کشتی که به تماس نزدیک و مکرر بین ورزشکاران نیاز دارند باعث افزایش احتمال کرونا می شوند، بنابراین لازم است در چنین رشته های ورزشی جهت افزایش فاصله ایمن بین ورزشکاران نکات لازم رعایت شود.

به طور مثال تهویه سالن در اولویت قرار گیرد و در عین حال مربیان می توانند تماس نزدیک را به زمان مسابقه محدود و تعداد ورزشکاران را کم کنند،

همچنین لیگ ها می توانند تعداد مسابقات در طول فصل را کاهش داده و مربیان می توانند به جای تمرین تیمی روی مهارت های فردی تمرکز کنند و با کاهش تعداد ورزشکاران در یک زمان و رعایت فاصله اجتماعی می توان ورزشی سالم تر و به دور از کرونا داشت.

در صورتی هم که ورزشکاری علائم تنفسی یا نشانه های بیماری کرونا را داشته باشد باید تا روشن شدن وضعیت بیماری، وی را از محیط اردو یا تمرینات دور نگه دارند و قرنطینه کنند.   

بر اساس این مطلب که از سوی شاهین صالحی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، برای ورزشی سالم و مصون ماندن از کرونا باید به نکات مختلفی توجه داشت؛ هنگام تمرین باید سعی کرد با دیگران تماس فیزیکی نداشته باشید یا این تماس به حداقل میزان خود برسد.

به گزارش ایسنا،از تجهیزات ورزشی مشترک استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد پیش از استفاده از وسایل مشترک آن ها را ضد عفونی کنید، همچنین ورزشکاران، نیمکت نشینان و مربیانی که درگیر بازی نیستند فاصله اجتماعی را رعایت کنند. باید سعی شود از زمین های بازی بزرگ تر و تعداد ورزشکار کمتر استفاده، بازی ها بدون تماشاگر و افراد غیر ضروری انجام و از سفرهای ورزشی غیر ضروری پرهیز شود.انتهای پیام

کدخبرنگار:۱۰۱۲۰

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.