سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

به مناسبت ۵ اسفند و روز مهندس؛

گفتگو با مسئول واحد فناوری و اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی

مهندس غفاری

از جمله اقداماتی که جهت ارتقای زیرساخت اینترنت خوابگاه ها صورت گرفته، کنترل و تعویض سوئیچ های سالنهای اینترنت و خوابگاهها و  برنامه ریزی جهت ارتقا و بروزرسانی سیستمهای سالنهای اینترنت ، برنامه ریزی حضور پرسنل واحد در ساعت غیر اداری جهت برطرف نمودن مشکلات احتمالی اینترنت خوابگاهها می باشد .

به گزارش مفدا مشهد، با توجه به فرا رسیدن ۵ اسفند سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نامگذاری شده است، به سراغ مهندس زهرا غفاری مسئول واحد آی‌تی معاونت دانشجویی فرهنگی رفته و گفتگویی کوتاه با ایشان ترتیب دادیم.


خبرنگار مفدا مشهد: ضمن عرض تبریک به مناسبت روز مهندس لطفا در خصوص خدماتی که واحد رایانه ارائه می دهد توضیحاتی بفرمایید.

مهندس غفاری: عرض سلام و تشکر دارم از همکارانم در مفدامشهد که به واحدهای پشتیبان و پشت صحنه هم توجه دارند. واحد IT در هر سازمانی به عنوان یکی از ارکان اصلی به شمار می آید و خدماتی که واحد IT ارائه می دهد؛  پشتیبانی  نرم افزارها و سخت افزارهای حوزه معاونت دانشجویی و  واحدهای خدمت گیرنده مثل خدمات رایانه ای معاونت دانشجویی متشکل از ساختمان اداری شماره ٣ و واحدهای اداری کوی پردیس، خوابگاه های دانشجویی، سالن غذاخوری و مجموعه آبی است.


خبرنگار مفدا مشهد: برای ارتقای زیر ساخت های اینترنت خوابگاه ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟

مهندس غفاری: از جمله اقداماتی که برای ارتقای زیرساخت اینترنت خوابگاه ها صورت گرفته، کنترل و تعویض سوئیچ های سالن‌های اینترنت و خوابگاه‌ها و  برنامه ریزی برای ارتقاء و به روزرسانی سیستم‌های سالن‌های اینترنت، برنامه ریزی حضور پرسنل واحد در ساعت غیر اداری برای برطرف کردن مشکلات احتمالی اینترنت خوابگاه‌ها است.


خبرنگار مفدا مشهد: باتوجه به برگزاری امتحانات در فضای مجازی آیا اقدامات ویژه ای برای دانشجویان صورت گرفته است؟

 مهندس غفاری: کنترل و عیب یابی تمامی سوئیچها و اکسس پوینتهای خوابگاهها با همکاری واحد فناوری اطلاعات دانشگاه و برنامه ریزی حضور پرسنل در محل، خارج از ساعات اداری برنامه ریزی شده است تا مشکلات احتمالی برطرف و از مواردی که ممکن است برای دانشجویان به ویژه در این ایام حساس اتفاق بیفتد پیشگیری شود.

خبرنگار مفدا مشهد:یکی از اصلی تمرین و حساسترین حوزه های تحت پشتیبانی واحد آی تی اتوماسیون تغذیه می باشد، از شرایط و سختی های کار در این واحد بفرمایید.

مهندس غفاری: همانطور که اشاره کردید اتوماسیون تغذیه یکی از حساسترین حوزه هایی است که نیازمند پشتیبانی خدمات رایانه ای می باشد و چون اوج زمان ورود به سامانه و استفاده از بستر اینترنت در یک بازه زمانی محدود می باشد سختی کار را بیشتر کرده و می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات در این بخش، قابل پیش بینی نبودن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در هنگام توزیع غذا در اتوماسیون تغذیه می باشد .


خبرنگار مفدا مشهد: دانشجویان خواسته ها و نیازهای خود را از چه طریقی با شما درمیان میگذارند؟

مهندس غفاری: شورای صنفی دانشجویان برای انتقال مسایل و مشکلات رایانه ای رابطی را به عنوان رابط IT معرفی نموده و از طریق رابط ارتباطات میان دانشجویان و واحد رایانه صورت می پذیرد.


خبرنگار مفدا مشهد: به عنوان آخرین سوال ، آیا شیوع کرونا در نحوه ارائه خدمات واحد رایانه تأثیرات داشته است؟

مهندس غفاری: استفاده از اینترنت و ارائه خدمات صنفی رفاهی از طریق سامانه ها و استقبال دانشجویان از خدمات غیرحضوری معطوف به این دوران نمی باشد و قبل از شیوع بیماری کرونا هم رایج بوده است، تنها تفاوتی که در این دوره در ارائه خدمات واحد رایانه صورت گرفته فراهم نمودن بستر قابل قبول اینترنت برای شرکت دانشجویان ساکن خوابگاه درامتحانات مجازی و برگزاری جلسات ستادی معاونت دانشجویی فرهنگی به صورت وبینار، که در برخی از این جلسات معاون محترم و مدیرانشان میزبان و در برخی جلسات شرکت کننده می باشند که هرکدام نیازمند هماهنگی های خاص خودش را دارد.

در پایان مفدامشهد از همکاری و وقتی که خانم مهندس غفاری در اختیار قرار دادند و از زحمات همکاران پرتلاش واحد آقای مهندس صالح و خانم ها مهندس یعقوبی و مهندس حق شناس تشکر و قدردانی می نماییم.  

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.