پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

کرونا و ورزش/تمرینات خاص برای ۲۹ عضله بدن

ورزش صبحگاهی

۲۹ عضله وجود دارند که ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند و با سه سطح تمرین آسان، متوسط و سخت می‌توان به بهبود وضعیت آن‌ها کمک کرد.

به گزارش مفدا، اصطلاح مرکز یا (Core)، برای عضلاتی که ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند به کار می‌رود و این ناحیه با توجه به این که مرکز ثقل بدن نیز در آن قرار دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ثبات در ناحیه ستون فقرات ناشی از همکاری چند سیستم مختلف شامل استخوان‌ها و رباط‌ها، سیستم عصبی و عضلات مرکزی است و عضلات مرکزی قوی، باعث استحکام ستون فقرات می‌شوند و می‌توانند به طرز ایستادن یا نشستن صحیح کمک کنند.

ضعف در این عضلات که به علت بی‌تحرکی طولانی و کم‌تحرکی ایجاد می‌شود، یکی از عوامل اصلی مشکلات ناحیه کمر است، بنابراین شناخت این عضلات و تمرینات آن امروزه اهمیت ویژه ای دارد.

۲۹ عضله به ناحیه core اتصال دارند که شامل عضلات ستون فقرات کمری، عضلات ناحیه شکم و عضلات ناحیه لگن و مفصل ران می‌شوند و در این میان نقش عضلات تنه بسیار مهم است و عضلات آن به دو گروه عضلات حرکتی و عضلات ثباتی تقسیم می‌شوند..انتهای پیام

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.