چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

راهکارهایی برای حفظ آب بدن در ماه رمضان

گراش

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشکده علوم پزشکی گراش ، راهکارهایی برای حفظ آب بدن در ماه مبارک رمضان  ارائه داد.

به گزارش مفداگراش، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشکده ، راهکارهایی برای حفظ آب بدن در ماه مبارک رمضان به شرح زیر  ارائه داد:


*بین افطار تا سحر از مصرف چای پررنگ، قهوه و نوشیدنی های کافیین دار مانند نوشابه ها خودداری کنید، همچنین قبل از اذان صبح از خوردن چای بپرهیزید چرا که باعث دفع آب بدن می شوند. چای کمرنگ، دوغ و دمنوش های گیاهی را جایگزین کنید.

 *میوه ها و سالاد را به هیچ عنوان فراموش نکنید! بیش از نود درصد خیار، کاهو، گوجه، کدو سبز، کرفس،هندوانه و طالبی از آب تشکیل شده است. 

*این باور غلط را که "نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر از تشنگی در طول روز جلوگیری می کند" فراموش کنید. آب زیادی وارد شده به بدن هنگام سحر تا قبل از ظهر دفع می شود!

 *مراقب سم سفید باشید. مصرف بیش از حد نمک باعث بروز تشنگی شدید در طول روز می شود.

 *ماست را در سفره خود بگنجانید. ماست می تواند آب از دست رفته بدن در طول روز را به شما بازگرداند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.