دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

تخصص گرایی در روابط عمومی موجب ایجاد یک روابط عمومی هوشمند در آن سازمان می شود

تخصص گرایی در روابط عمومی موجب ایجاد یک روابط عمومی هوشمند در آن سازمان می شود

از مهم ترین و اصلی ترین کار روابط عمومی به فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و حساس سازی مردم در حیطه دانشگاه می توانیم اشاره کنیم.

به مناسبت روز جهانی روابط عمومی مفدا کردستان میزبان دکتر آرزو فلاحی مسئول روابط عمومی دانشگاه بود تا پیرامون این حوزه گفتگویی اختصاصی با او داشته باشد که در ادامه شاهد آن هستید.
 سلام ، لطفا خودتان را معرفی کنید
دکتر آرزو فلاحی هستم عضو هیئت علمی دانشگاه و دانشیار رشته آموزش بهداشت و ارتباطات با سابقه تقریبا ۸ سال کار در دانشگاه و حدود ۲۰ سال در حوزه ی رسانه مشغول به فعالیت هستم.
 شرح وظایف روابط عمومی دانشگاه را بفرمایید
ازمهم ترین وظایف روابط عمومی در دانشگاه برنامه ریزی و سازمان دهی بسیج و امکانات و منابعی است که در دانشگاه وجود دارد. از طرفی مدیریت و نظارت به منظور برقراری ارتباط با دانشگاه ها،موسسات، مدیریت انتشار اخبار مرتبط با دانشگاه، ارسال آن به خبرگزاری هایی که در خارج دانشگاه هستند، است و تعامل مناسب با رسانه ها و... از مهم ترین وظایف حوزه روابط عمومی است.
 در این سال ها روابط عمومی چه نقشی در اطلاع رسانی و آگاهی سازی داشته است؟
از مهم ترین و اصلی ترین کار روابط عمومی به فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و حساس سازی مردم در حیطه دانشگاه می توانیم اشاره کنیم. که از حساس سازی مردم در حوزه سلامت میتوان به مسائل مربوط به پاندمی کرونا اشاره کنیم. و در نهایت تغییر رفتار از مهم ترین نقش روابط عمومی هاست.
 تفاوت روابط عمومی دانشگاه با سرویس خبری مفدا چیست؟
روابط عمومی دانشگاه به عنوان اینکه در ستاد دانشگاه هست زیر مجموعه هایی دارد که یکی از زیر مجموعه های آن هم فعال ترین حوزه آن یعنی مفدا است. مفدا ارتباط خوب و تنگاتنگی با دانشگاه دارد و در واقع با اعضایی که این گروه دارد ما در حیطه اطلاع رسانی خیلی موفق بودیم. مفدا یکی از بازوان پر قدرت ماست که ‌تحت نظر معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت کار می کند ‌و تا حالا چندین رتبه کشوری را در حیطه خبر و اطلاع رسانی کسب کرده است که خود شایان تقدیر است .
 تاثیرات روابط عمومی بر محیط دانشگاه و دانشجویان چطور بوده است ؟
زمانی که روابط عمومی به عنوان ویترین دانشگاه و معتمد سازمان درنظر گرفته می شود و نقش کلیدی را در تفاهم میان سازمان و مخاطبانش دارد , قطعا میتواند بر آن محیط و افرادی که در آن فضا وجود دارند, تاثیر داشته باشد. 
شناسایی مشکلات مردم و در واقع کوتاه کردن شکافی که بین مردم و دانشگاه وجود دارد از مهم ترین مسائلی است که در روابط عمومی مطرح است. بنابراین زمانی که این مسائل در محیط دانشگاه نمایش داده شود، مسئولین و دانشجویان و کارکنان دیدگاهشان نسبت به روابط عمومی به سمت مثبت تغییر می کند.
 نقش روابط عمومی دانشگاه در این ایام و دوران کرونایی را چگونه ارزیابی میکنید ؟
ما مسائل و مشکلات را در این دوران مطرح میکردیم و حقیقتا تمام روسا و مدیران هم با روابط عمومی دانشگاه نهایت همکاری را داشتند. در این دوران کرونا روابط عمومی نقش آفرینی بزرگی انجام داد، جایی که بسیاری از فعالیت های ما نمود پیدا نمی کنند ولی با تمام تلاش و کار شبانه روزی توانستیم در آگاهی بخشی به مردم نهایت اثربخشی را داشته باشیم.
 برنامه ریزی و سرعت عمل شما در رساندن به موقع خبرها چگونه است؟
تمام تلاش روابط عمومی  دانشگاه این است که اخبار را با دقت و سرعت و اعتماد و صحت کامل انتشار دهد که در کمترین زمان اخبار صحیح و درست را به سمع و نظر مخاطبان برسانیم.
 از مشکلات و محدودیت هایی که روابط عمومی و اعضای آن با انها درگیر هستند صحبت کنید ؟
مشکلات و محدودیت های متعددی در حوزه روابط عمومی وجود دارد  که یکی از مهم ترین آن ها عدم وجود نیروهای متخصص است.
 تخصص گرایی در روابط عمومی موجب ایجاد یک روابط عمومی هوشمند در آن سازمان می شود. 
  یکی دیگر از مشکلات مبهم بودن روابط عمومی برای مردم است. نگرش ضعیفی که بعضی از افراد نسبت به روابط عمومی دارند در حالی که معتمد یک سازمان, روابط عمومی آن است و باید روابط عمومی ها از تمام عملکرد دانشگاه اطلاع داشته باشند.
تهیه و تنظیم: سینا فتاحی و سینا سجادی/خبرنگاران سرویس فرهنگی مفدا کردستان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.