سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه:

مسابقات مجازی ویژه دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه برگزار می‌شود

4ef70365-6573-42a9-b0e8-0987c144e1a0.jpg

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از برگزاری مسابقات مجازی ویژه دانشجویان دختر و پسر خبر داد.

به گزارش مفدا، عزیزاله داودی با بیان این خبر افزود: این مسابقه به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در رشته های طناب زنی، آمادگی جسمانی و پلانک ویژه دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود.

وی افزود: دانشجویان می‌توانند تا تاریخ ۱۴۰۰/۳/۴ جهت ثبت نام به شماره ۰۹۱۶۶۶۷۸۹۰۲ خانم مصباحی تماس بگیرید.

رئیس اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: به نفرات برتر این دوره از مسابقات، جوایز ارزنده و حکم قهرمانی اهدا می‌گردد.

با ورزش پلانک و فواید جسمی روحی آن بیشتر آشنا شوید
ورزش پلانک یکی از جدیدترین ورزش های نسل امروز است که در این متن به فواید آن خواهیم پرداخت این ورزش به دلیل سادگی که دارد بسیار شایع است و پلانک یکی از بهترین شکل های کاهش وزن است چون در کمترین زمان شما نتیجه بزرگی می گیرید و پلانک باعث تقویت ماهیچه های ستون فقرات می شود و بدون اینکه فشاری بر ستون فقرات و مفصل وارد شود ماهیچه می سازد.

چطور ورزش پلانک را انجام دهیم ؟
مبتدی ها باید بدن خود را به طور افقی بالا تر از سطح زمین نگه دارند و از انگشتان پا و کف دست تان به عنوان پشتیبان استفاده کنند نگه داشتن وزن بدن برای تقویت هسته بدن می تواند در شکل های چندگانه انجام شود. در حالی که کف دست به عنوان تکیه گاهی برای نسخه اصلی استفاده می شود، همیشه می توانید از آرنج به عنوان تکیه گاه استفاده کنید در حالی که پلانک را اجرا می کنید نفس عمیقی بکشید به شما کمک می کند که بیشتر عرق کنید و زودتر چربی بسوزانید. اگرچه مربیان باشگاه پیشنهاد می کنند که مبتدیان این کار را در روزهای متناوب به مدت یک دقیقه در مجموعه ها انجام دهند، به ورزشکارها گفته می شود تا زمان خود را افزایش دهند تا زمانی که به شبکه عملکرد پنج دقیقه ای ثابت برسند.

معرفی مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آمادگی جسمانی
آمادگی جسمانی به‌طور کلی متشکل از پنج مؤلفهٔ زیر است:

سلامت دستگاه قلبی‌عروقی؛
قدرت عضلانی؛
استقامت عضلانی؛
ترکیبات تشکیل‌دهندهٔ بدن؛
انعطاف پذیری.
برای پی بردن به اینکه شخص در چه سطحی از آمادگی جسمانی قرار دارد، باید ویژگی‌ها و توانایی‌های او در هر یک از پنج مؤلفهٔ یادشده ارزیابی شود. تنها در این صورت می‌توان درک دقیق و مناسبی از وضعیت کلی او پیدا کرد. در ادامه توضیحات هر یک از پنج مؤلفه به‌طور جداگانه عنوان خواهد شد.

تاثیرات طناب زدن روی عملکرد بدن
۴. طناب زنی به قوی تر شدن ماهیچه کمک می کند ، چون یک ورزش وزنی برای بدن است.

۵. طناب زنی ، تعادل، هماهنگی و چابکی را بهبود می بخشد. اغلب دوندگان و دیگر ورزش کاران طناب زنی برای آموزش دارند و این یکی از بهترین ورزش ها برای آموزش استقامت و تنفس است.

۶. طناب زنی ، ورزش کاملی برای بدن است. به ویژه برای عضله سازی ران، ساق پا و ماهیچه های ساق پا بسیار عالی است. هم زمان، روی شکم و بازو تاثیر می گذارد و این کار، ماهیچه های باسن را بهبود می بخشد.

۷. مطالعات نشان می دهند طناب زنی فشار کمتری را روی مفاصل نسبت به دویدن اعمال می کند و کم تر غافلگیر کننده است. این تمرین در مقایسه با دویدن گزینه بهتری است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.