سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴

به همت اداره مشاوره معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه ؛

وبینار تعلل و اهمال کاری تحصیلی ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.  

مشاوره

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طی وبیناری دو ساعته با دلایل اهمال کاری و اصول مقابله با آن آشنا شدند.

به گزارش مفدا_زاهدان، وبینار "تعلل و اهمال کاری تحصیلی" ویژه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به همت اداره مشاوره این دانشگاه به صورت مجازی و با حضور آقای حبیب الله نوا، روان شناس حوزه بالینی برگزار شد.
در این وبینار دو ساعته، در ابتدا ضمن معرفی دلایل اهمال کاری در دانشجویان اعم از؛ نامرتبط بودن تکالیف آنان، کارکردن به جهت اهداف سایرین (شامل فشار خانواده و ..)، وجود کمال گرایی در گروه های مختلف دانشجویی و اضطراب از ارزشیابی نهایی آنان و .. بر لزوم شناخت دلایل اهمال کاری در افرادو سپس رفع این موارد در آنان تاکید شد.

آقای حبیب الله نوا سخنران این جلسه در ادامه به موارد چگونگی رفع تعلل ها و اهمال کاری های تحصیلی نیز اشاره نمود و افزود: یکی از راه های دوری از اهمال کاری در طی دوران تحصیلی دانشجویان، شناخت دلایل اهمال کاری آنان توسط خودشان و سپس دوری از این عذر و بهانه ها می باشد. به عنوان مثال اگر دانشجویان در هنگام انجام کارهای روزمره خود ضمن توجه به مزایای به موقع انجام دادن کار و یا تکالیف درسی خود به معایب دیرکرد و یا تاخیر در انجام امور نیز دقت نمایند، قادر خواهند بود با برنامه ریزی درست تر و دقیق تر از انجام اهمال کاری در فرآیند تحصیلی خود دور بمانند.

وی در ادامه به برخی اصول و تکنیک های مطالعه نیز اشاره نمود و افزود: دانشجویان همچنین می توانند جهت انگیزه بیشتر در حین مطالعه سطح کیفیت مطالعه خود را به جهت جلوگیری از اهمال کاری ارتقا بخشند، به طوریکه دانشجویان زمان خود را مدیریت نمایند و در ساعات اوج انرژی خود به سراغ مطالعه دروس خود روند و از مطالعه در زمان استراحت و خستگی به جهت اکراه ودوری از درس خودداری نمایند.
همچنین یکی از اصول مطالعه از قول آقای ازوبل روش ساماندهی پیشرفته است که در آن به افراد توصیه میگردد هنگام مطالعه ابتدائا سئوالات مطرح شده در ابتدا و یا انتهای فصول را به منظور آشنایی بیشتر با مطالب کلیدی و مهم فصول مطالعه نمایند.
آقای حبیب الله نوا در پایان ضمن تاکید بر استفاده از فنون تنش زدایی در حین مطالعه افزود: یکی از آفات مطالعه در گروه دانشجویان وجود استرس و اضطراب و تنش در محیط مطالعه می باشد که دانشجویان می توانند به سادگی با ورزش و برخی تکنیک های تنش زدایی، میزان سرعت، دقت و کیفیت اطلاعات دریافتی در ذهن خود را بهبود بخشند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.