شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱

هدف گذاری برای صادرات لوازم‌خانگی به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا

هدف گذاری برای صادرات لوازم‌خانگی به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی: توسعه صادرات به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا در دستور کار است. مهمترین موضوع موثر در صادرات لوازم‌خانگی، برندسازی است و در سال‌های گذشته کشورهایی همچون کره‌جنوبی، چین و ترکیه با حمایت از برندهای بزرگ خود به موفقیت دست یافته‌اند.

اگر در زمینه قطعات لوازم‌خانگی سرمایه‌گذاری کرده و با تقویت کیفیت تولید، کار صادراتی نیز انجام دهیم، مزیت بیشتری خواهد داشت.
موافق ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور مشروط به انتقال فناوری‌های نوین و برتر هستیم. در عین حال، لابی شرکت‌های خارجی نیز برای حضور مجدد در بازار ایران بسیار قوی است و اینکه چقدر بتوانیم دست بالا را در مذاکرات داشته باشیم، باید تولیدکنندگان بزرگ کشور در صحنه حاضر باشند.
 وقتی جشن خودکفایی صنعت لوازم‌خانگی را برگزار می‌کنیم، الزاماتی دارد که یکی از آنها حفظ دستاوردهای به دست آمده در دوران تحریم است.
تنها در این صورت است که سرمایه‌گذاران تشویق به حضور مجدد در عرصه می‌شوند و ساخت داخل محصولات افزایش می‌یابد، اما اگر ببینند دوباره راه واردات باز شده دلسرد می‌شوند و سرمایه‌گذاری برای آینده کاهش می‌یابد./ایرنا

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.