دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

کاری از سرویس ورزشی مفداگراش ؛

پوستر / روز تربیت بدنی گرامی باد

گراش

ورزش منظم باعث کاهش بیش از یک‌سوم (حدود 37 درصد) احتمال مرگ در اثر بیماری‌های عفونی مانند کرونا می‌شود و 31 درصد احتمال ابتلا به ویروس را کاهش می‌دهد.

نتایج جدیدترین مطالعات انجام‌شده حاکی از آن است که ورزش منظم باعث کاهش بیش از یک‌سوم (حدود 37 درصد) احتمال مرگ در اثر بیماری‌های عفونی مانند کرونا می‌شود و 31 درصد احتمال ابتلا به ویروس را کاهش می‌دهد.

اولین مطالعه جامع در جهان در مورد ارتباط بین ورزش و ایمنی در برابر بیماری کرونا نشان داد که افراد باید 30 دقیقه در روز یا پنج روز در هفته یا 150 دقیقه در هفته ورزش کنند به‌طوری‌که دفعات تنفس (دم و بازدم) بالا برود. فعالیت‌های پیشنهادی شامل پیاده‌روی ، دویدن ، دوچرخه‌سواری و تمرینات افزایش‌دهنده آمادگی جسمانی می‌شود.

یک تیم بین المللی از محققان، به رهبری دانشگاه گلاسگو کالدونیان (Glasgow Caledonian University )، گزارش کردند که فعالیت‌های بدنی می‌تواند موجب افزایش اثر واکسیناسیون شود. همچنین 12 هفته قبل از واکسیناسیون فعالیت بدنی منظم پیشنهادشده است که می‌تواند 20 تا 40 درصد ایمن‌سازی را افزایش دهد.

مسئول اصلی آقای Sebastien Chastin بیان کرده است که فعالیت بدنی منظم در صورت افزایش دفعات تنفس موجب تقویت خط دفاعی سیستم ایمنی بدن و افزایش تعداد سلول‌های ایمنی در اولین خط دفاعی یعنی لایه مخاطی و افزایش تولید آنتی‌بادی‌ها می‌شود. وی افزود ورزش منظم نه‌تنها برای سلامت عمومی و روانی بلکه برای جلوگیری از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن نیز مفید می‌باشد.

کاهش سطح التهاب بدن در اثر ورزش می‌تواند به کاهش شدت عوارض جانبی افراد مبتلابه کرونا کمک کند.

طراح پوستر : امیرحسین سحابی ، پرستاری۹۸

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.