جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

نشست صمیمانه رئیس و مشاورین اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه با دانشجویان دختر خوابگاهی بمناسبت هفته خوابگاه ها

زابل

بمناسبت گرامیداشت هفته خوابگاه ها اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه اقدام به بازدید و نشست صمیمانه با دانشجویان خوابگاه دانشجویی دخترانه الزهرا(س) کرد.

به گزارش مفدا زابل، بمناسبت هفته خوابگاه ها اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ساعت ۲۰ اقدام به بازدید و نشست صمیمانه با دانشجویان خوابگاه دانشجویی دخترانه الزهرا(س) کرد.

سیاسری رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه درجهت افزایش توانمندی همتایاران سلامت روان ؛بعدازتبریک هفته خوابگاه ها؛درابتدا راههای کنترل خشم را به آنها آموخت وگفت شما  دانش جویان عزیز آینده سازان این کشور هستید وبافراگرفتن این موارد که امروز راجع ب تسلط شما روی خشم صحبت خواهیم کرد گفت:موقعیتهای ناراحت کننده شما را سریعاً در حالت ضعیفی می برد به طوریکه دیگر قدرت کنترل موقعیت را نداشته باشید.

 اگر احساس می کنید که به کرات تسلط بر اعصابتان را از دست می دهید، یادگرفتن اینکه چطور احساساتتان را به درستی کنترل کنید بخشی از فرایند رشد شماست.

شانه هایتان را تکان بدهید. در اکثر ما قسمت اعظم فشار در پشت گردن، شانه ها و بالاتنه جمع می شود. دفعه بعد که در یک موقعیت ناراحت کننده گرفتار شدید، اگر دقت کنید خواهید دید که شانه هایتان به جلو خم شده و عضلاتتان منقبض می شوند. تکان دادن شانه ها باعث می شود فرم بدنتان را دوباره به حالت نرمال برگردانید، طبیعی نفس بکشید و کمی آرامتر شوید.

او گفت: برای قدم زدن بیرون بروید. گاهی اوقات نفس کشیدن در هوای آزاد همه آن چیزی است که برای تغییر حال و هوا به آن نیاز دارید. وقتی عصبانی می شوید، بیرون رفته و نفس عمیق بکشید. 

یکدسته ورق پاره کنید. یکی از ساده ترین فعالیت هایی که می تواند حواس شما را از موضوع منحرف کرده و عصبانیت شما را خالی کند، این است که یک دسته ورق را پاره کنید.

با مدیتیشن و ریلکسیشن خود را آرام کنید. از بین بردن استرس به طور طبیعی، نیازمند صبر و تحمل است. وقتی روی آرام کردن درونی خود تمرکز کنید، آنوقت می توانید با فکری بازتر به همه چیز نگاه کنید.

 درمورد پنجم رییس اداره مشاوره افزودند:ناراحتی هایتان را روی کاغذ بیاورید. خودکار و کاغذ ابزارهایی بسیار ارزشمند برای بیرون کردن افکار ناراحت کننده از ذهنتان هستند. حتی اگر هیچوقت عادت نداشته اید که برای خالی کردن خودتان از نوشتن استفاده کنید.

چشمانتان را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه بدهید حتی برای یک لحظه هم که شده، زمان در ذهنتان متوقف شود. با این روش می توانید روی بیرون کردن فشارهای روحی و احساسی از ذهنتان تمرکز کنید

شمع وانیلی یا شمع سنبل روشن کنید. رایحه وانیل آرامبخش و تسکین دهنده است درحالیکه عطر سنبل هم تقریباً خواب آور است. بااستفاده از این رایحه های قوی می توانید به بیرون کردن استرس از بدنتان و از بین بردن عصبانیتتان کمک کنید. وسیاسری در انتها افزود : که با تمرین و تکرار این موارد کاملاً مسلط شوید تا بتوانید سایر دانشجویان راهم بهره مند سازید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.